LLW skrev 2019-05-30 14:43:38 följande:
Åh vad skönt att du hade en bra upplevelse! Personalen är så himla viktig när man är i en sån svår och utsatt position. Mina var också väldigt gulliga och omhändertagande :)
Blir det återföring på lördag då om dom inte ringer och säger att dom vill odla till blastocyst?
Mig har dom inte ringt än.. det är så jäkla tufft för psyket att vänta på telefonsamtal såhär. Dom skulle ringa på förmiddagen om fler än fem blivit befruktade och dom ville odla till 5-dagars, och på eftermiddagen om inget klarat sig. Så nu vågar jag knappt hålla i telefonen för är så rädd att dom ska ringa, som dom gjorde vid första försöket..
De kommer att ringa imorgon oavsett för att berätta hur det blir, det är lite skönt att veta. Förstår att det är jobbigt att vänta på "domen". Har du hört något än?
Blir fem eller fler befruktade så blir det (förhoppningsvis) insättning på tisdag, är det färre så blir det på lördag. Vet att en blastocyst är starkare och typ bättre men samtidigt vill jag sätta in redan på lördag för att jag är rädd att alla ska avstanna. Fast gör de det skulle de förmodligen göra det i livmodern också. Är många tankar nu, alla är inte helt rimliga :P