KlantSmurfen skrev 2019-06-30 04:22:01 följande:
du skrev att du tar klimatforskare på allvar för att du inte är klimatforskare
Visst är slumpen är en märklig företeelse när en entreprenör helt oskyldigt blir ivrig på sociala medier och råkar få företaget förknippat med en viss person med kändisstatus, det kan inte ha varit med flit.
Priming The Customer - Neuromarketing
www.neurosciencemarketing.com/blog/articles/p...
Subliminal priming Manipulation till att välja en specifik kulör på plastpåse
www.diva-portal.org/smash/get/diva2:710252/FULLTEXT01.pdf
"Och det är därför jag brukar be någon som hänvisar till Youtube eller liknande att i stället förklara med egna ord. Då brukar det förresten bli ett förfärligt liv."
BS.
Hade du varit någorlunda seriös hade du inte hakat upp dig på klippet där Geoffrey Miller (vänster, inte semaforhöger) pratar om det jag skrev, du hade kollat studierna jag länkade till.
När någon ligger på den nivån så är det ingen mening att förklara med "egna ord", skulle jag skriva en uppsats i tråden skulle det bli samma svar. Mina ord väger knappast tyngre än länkarna när vetenskap har fel åsikt. Jag har en känsla av att vit tyst h*n bara hakar på rätt åsikt inom vänstern och där har saker som evolution, biologi och annan vetenskap som inte är kompatibel med den rosa bibeln nästan blivit jämförbart med hädelse.
", men att jag heller inte är vetenskapsförnekare"
host. Vad är det du kallar för sandboxhanger?
Tankeexperiment:
Ponera att entreprenörer och företag vill ha någon slags vinst och eftersom de investerar stora pengar i marknadsföring för att öka vinsten vill de ju att marknadsföringen ska fungera och vara så effektiv som möjligt. Skulle de i flera års tid använda "sandboxhanger" forskning utan att någon reagerar med wtf? det här funkar ju fan inte och kostar dyrt i onödan.
Rosa bandet...Om man ger bort något skit så folk kan signalera se hur duktig jag är är det fler som donerar pengar.
Signalteori....Konsumentreklam som skapar framtidsutsikter
arc.hhs.se/download.aspx?MediumId=2670
Egna ord...Var det inte du förnekade förut, efter du anmält ditt inlägg?
jo så var det.
det kom ju smurfigt lägligt, efter jag bad dej med egna ord förklara klimathotet
FDFMGAs definition av "Youtubeklipp" (från semaforhögern?)
Första länken:
Andra länken
Före denna högeragenda att "rädda" fossilindustrin, så var det ingen forskning som inte sa förbränning av fossilbränslen skulle inte påverka klimatet.
Och Exxon var den som gjorde en mycket omfattade klimatforskare på fossilbränslen, och som stödjer den klimatforskning som är redan i konsensus ifråga.