Förtjänar Greta Thunberg nobels fredspris?
Och vad är relevansen till det som jag skrev?
"Om inte, så pratar du om annat."
Inget ad hominem har med henne och göra. Detta är självförklarande, men ändå så går du tillbaka till (hennes) person hela tiden.
"Och att alla ska bli veganer är en idé som aldrig kommer ske,"
Tycker det är intressant att högerextrema är så upprörda över detta.
"Vill du göra mer försök och försök att lägga ord i min mun????"
jobbar på det.
"Men nu var det inga lösningar jag pratar om ens..."
Speciellt i Sverige är denna syn på miljön ett skämt.
tja, jag gjorde ett par inlägg som är ungefär lika seriösa som din argumentationsteknik och så kommer det fram att det inte är lösningar på problemet det handlar om, det där som Greta brinner för.
Sånt man kan kalla för hyckleri.
Ad hominem är person, och hör inte hemma i en fakta baserad diskussion.
Dock så vill du så gärna ta upp och diskutera person.
Du kan jobba på att lägga orden i mun på mig, sen kommer jag berättar att du gör och att du aldrig sa något från början.
Så vad ska ad hominem ge dig, för det betyder ju du har noll intresset för sak.
Det är högerextrema som springer fossi8lindiustrins ärenden, så om du undrar varför dom är upprörda över Greta, så får du faktiskt ta det snacket med dom och varför man bara vill prata person och aldrig sak.
Min argument är att sluta med ad h9minem och prata person, för då säger du inget.
Hur är det inte en seriös diskussion, samtidigt som du vill bara in i ad hominem.
Verkar som du glömmer av att tänka efter före du skriver, för du upprepar bara samma ad hominem när det vankas Greta.
Så väljer du prata person = du säger inget, väljer du prata sak = då säger du massor.(underförutsättningen att man inte valt de få fakeforskningen som fossilindustrin lagt ut med åren.
Exxon tex de har redan gjort klimatmodeller, denna komemr man använda för stämningar sen mot fossilindustrin.
Och fossilindustrin har redan anställt advokaterna som sa tobakbossarna säga det inte orsakar cancer och inte är beroendeframkallande.
Och kommer se ut så här initialt.
fast då vissa ord utbytta, men i princip sak samma.
Försök nu tänka efter före du skriver, för det du försvarar är din rätt till ad hominem, och inget sakligt om det Greta framför.
Och vill du bli vegan och minska CO2, det är upp till dig.
Dock är det upp mot ~70 gigaton co2 att gå över till en västbaserad diet och som co2 minskas med detta.
Utbildning av kvinnor är en annan mycket stor post, som kommer bespara oss nått liknande.