Förtjänar Greta Thunberg nobels fredspris?
Men jag blir lite nyfiken på hur det kommer sig att du lägger tid och energi på att kampanja mot henne på diverse forum?
https://www.expressen.se/nyheter/jimmie-akessons-kanga-till-greta-thunberg-ett-barn/
Men jag blir lite nyfiken på hur det kommer sig att du lägger tid och energi på att kampanja mot henne på diverse forum?
Jag läste nyligen om ett mexikanskt företag som börjat tillverka engångsartiklar av avokadokärnor. Detta är produkter som är 100% nedbrytbara. Det bästa sättet att hindra klimatpåverkan är med teknologisk utveckling. Om folk verkligen tog klimatfrågan på allvar så är det sådana saker som bör lyftas fram. Inte att man ska hylla en 16-år gammal autist som skolkar från skolan.
transitions2earth.com/
Kolla gärna in Hnerik Jönssons videor angående klimatfrågan
Kolla gärna in Hnerik Jönssons videor angående klimatfrågan
Greta Thunberg själv avvisar kritiken i ett sms till Expressen:
?Det finns ingen enskild organisation eller person som står bakom mig. Det har aldrig funnits någon som sagt åt mig vad jag ska göra eller vad jag ska säga?.
Diskussionen är som sagt inte ny och Malena Ernman har tidigare försvarat sin dotter mot just den här typen av kritik:
?Greta har ingen och har aldrig haft någon som 'står bakom' henne. All planering gjorde hon helt själv. Sista månaden har hon tagit emot frivillig, idéell hjälp att hantera alla internationella pressförfrågningar. I övrigt har hon absolut inte vid något tillfälle haft någon hjälp eller stöd från någon PR-byrå?, har hon skrivit på Facebook.