• silver33

String allt vanligare...

Jag tänkte starta upp en tråd här, för jag har känslan av två saker, rätta mig om jag har fel.

Känsla 1. Allt fler män bär string till vardags.

Känsla 2. Allt fler tjejer/kvinnor bär stringbikini på badstranden.

Jag älskar båda "känslorna". Jag tycker om att ha stringkalsonger på mig och trivs i det, likaväl som jag tycker om att se en kvinna med stringbikini på stranden.

Vad säger ni, forumet? Har jag rätt?

Vad är era tankar om detta?

• Svar på tråden String allt vanligare...
  • Anonym (HannaSophia)
    Anonym (Snyggt på dig) skrev 2022-04-25 11:22:20 följande:

Jag gillar dessa bikinis och de klär HannaSophia med sin vackra kropp. 
    Jag skulle inte kunna ha sånt däremot eftersom jag har stor mage med flärp och det funkar helt enkelt inte. 
    Det skulle bli mycket märkligt under flärpen. 
    Mitt stora rumpa skulle inte heller bli snyggare men avgjort största problemet är ju fram. 

Goda nyheter till dig - eftersom string  äntligen är ett väl etablerat mode även som bikini och baddräkter även här i Sverige, så finns det massor fint att välja på.

Tror att du ganska enkelt kan hitta en stringunderdel med lite högre midja, t ex vet jag att Nelly har.

Om du nu inte föredrar att sola naken så är string bästa modell för att släppa fram solen. Du kommer att älska dina tanlines framme i augusti september. 

Här är några av mina för några år sedan - de har blivit fler nu  Solig

• Anonym (Stringen)

Är man och använder både stringkalsonger och halvstring. Det är både snyggt, skönt och sexigt. Vågar dock inte använda det på stranden.

• Anonym (nyfiken)

Alltså av ren nyfikenhet, är det verkligen så? Jag har nog inte sett en kvinna i stringbikini eller baddräkt på en svensk badstrand de senaste typ tio-femton åren. Där är det möjligtvis lite högre skuren midja och runt rumpan (heter det brazilian?), men string, nä.

Däremot, för något år sedan besökte vi Ungern och var på en badstrand vid Balaton-sjön. Där var det både topless, string, samt även unga tjejer i typ Borat-baddräkt. Jag trodde först att det var något slags nakenbad vi råkat hamna på, men det var det inte. Ingen runtomkring ens lyfte ett ögonbryn. 

• Anonym (HannaSophia)
    Anonym (nyfiken) skrev 2022-05-01 09:50:29 följande:

Alltså av ren nyfikenhet, är det verkligen så? Jag har nog inte sett en kvinna i stringbikini eller baddräkt på en svensk badstrand de senaste typ tio-femton åren. Där är det möjligtvis lite högre skuren midja och runt rumpan (heter det brazilian?), men string, nä.

Däremot, för något år sedan besökte vi Ungern och var på en badstrand vid Balaton-sjön. Där var det både topless, string, samt även unga tjejer i typ Borat-baddräkt. Jag trodde först att det var något slags nakenbad vi råkat hamna på, men det var det inte. Ingen runtomkring ens lyfte ett ögonbryn. 

Beror nog på vilka svenska stränder du besöker.

På stränder i våra storstadsområden och/eller på de semesterorter som besöks av kvinnor från storstäderna.

... och även när svenska kvinnor åker till t ex Medelhavet 
  • Anonym (String tjej)

Jag använder bara stringtrosor  förutom när jag har mens för då blir det lite större trosor 

• Anonym (40ish)
    Anonym (Sträng och string) skrev 2021-04-25 13:04:21 följande:

Skojade till det med exet (som inte tyckte string passar på män) och drog på mig hennes stringtrosor en gång. Blev en tvärvändning för henne då hon tyckte mina skinkor var ursexiga. Är väl inte helt otränad så kanske det hjälpte till? Blev ingen fortsättning på varken stringbärande eller förhållande dock

Gjorde likadant med en stringbikini jag köpt till käringen för några år sedan och det gav en total vändning - gick från att hon aldrig skulle ha den på sig till att det är standarden på stranden idag!

Hon har inte heller försökt övertala mig att fortsätta med string som tur är!

Så otroligt mycket snyggare med string trosor/bikini på de flesta kvinnor att jag är mer förvånad att det är så ovanligt än att det blir allt vanligare 
  • Anonym (Hanna Sophia)
    Anonym (40ish) skrev 2023-07-16 11:11:57 följande:
    Gjorde likadant med en stringbikini jag köpt till käringen för några år sedan och det gav en total vändning - gick från att hon aldrig skulle ha den på sig till att det är standarden på stranden idag!

Hon har inte heller försökt övertala mig att fortsätta med string som tur är!

Så otroligt mycket snyggare med string trosor/bikini på de flesta kvinnor att jag är mer förvånad att det är så ovanligt än att det blir allt vanligare 
    Gott att höra - string på stranden är äntligen etablerat även här och blir allt vanligare på tjejer/kvinnor i olika åldrar. Drömmer
  • MrFrode

String är inget genetiskt, det är vad man föredrar och tjejer introduceras till det ofta i tonåren men inte vi män, läste att någon skrev att vi män inte har förebilder i media och det ligger något i det. Det "promota" inte, hade där emot Henry Cavill eller Hasselhoff haft det i reklamerna klart fler män använt det. 

Typ 90% av tjejer börja använda string och även om det finns en minoritet av dem som gör det för att grupptryck eller annat så byter de flesta tjejer eftersom det är bekvämt och de trivs. Det är inget tjejplagg utan ett plagg huvudsakligen tjejer använder. 
    Min sambo föredrar mig i stringkalsonger, det började som ett skämt och sen skulle jag köpa fler och jag menar jag gillar henne i minimalistisk, sexig och plagg som lämnar lite åt fantasin och är kvinnor annorlunda? Det är bara en vana och vad vi blir lärda av att ha och se på saker.
    Skönt, paketet sitter på plats, ingen jävla pung på låret som svettats fast och ska byta ut allt. Lite obekvämt att tänka string på stranden men vill min sambo se det så vem är jag att säga nej när hon har en utmanande liten G-string trosa och top i neonrosa? 

Etsy, temu, bang Miami, ebay osv har massor! Dessa är mina badbyxor som jag nu ska visa män att det är ok att gå i. 
  • Anonym (Två vale)

Inget jag har märkt av. Kvinnor klär sig efter bekvämlighet. String är fult, vulgärt och skär in mellan stjärthalvorna vilket gör det väldigt ohygieniskt på kuppen. 

Vedervärdigt plagg som jag själv aldrig hade burit ens om hela världen gjort det. 
    Skulle heller aldrig dejta nån som bär string. Tyder på dålig smak. 

Svar på tråden String allt vanligare...