• Anonym (Äckligt?)

Vad tycker ni om äldre män som stöter på tjejer som är unga nog att vara deras döttrar?

Min dotter brukar ofta få vänförfrågningar från okända män på facebook.  Ofta från äldre män, som ofta är gamla nog att kunna vara farsa till henne. De stöter på henne, vill att de ska träffas och kommer med skamliga förslag, direkt när det händer så blockerar hon dem. Hon tycker det är äckligt med dessa "gubbar" som inte sällan har utseenden som för tankarna till psykopater och snuskgubbar och allmänt misslyckade individer.

Hur kan dessa äldre män tro att 20-25 år yngre tjejer tänder på dem? Har de sådan brist på självinsikt att de tror att de kan få vem som helst?

• Svar på tråden Vad tycker ni om äldre män som stöter på tjejer som är unga nog att vara deras döttrar?
  • Dr Nail

Eftersom din dotter har facebook och dessutom får vänförfrågningar där så måste hon vara minst 50 år gammal. Jag tycker att en "tjej" i hennes ålder kan lugnt vara stolt över att fortfarande få skamliga förslag, även om dessa kommer från 70-80 åriga män.

• Anonym (Äckligt?)
    Dr Nail skrev 2019-03-31 21:35:18 följande:

Eftersom din dotter har facebook och dessutom får vänförfrågningar där så måste hon vara minst 50 år gammal. Jag tycker att en "tjej" i hennes ålder kan lugnt vara stolt över att fortfarande få skamliga förslag, även om dessa kommer från 70-80 åriga män.

Ursäkta, men vad menar du?

• Anonym (ooo)
    Anonym (Äckligt?) skrev 2019-03-31 22:06:56 följande:
    Dr Nail försökte vara rolig. Lyckades inte så bra. Det som menas är att ungdomar inte brukar använd facebook så mycket, kidsen hänger på andra sociala medier. 
  • Dr Nail
    Anonym (Äckligt?) skrev 2019-03-31 22:06:56 följande:

Du är förlåten. Berätta vad exakt du inte förstår så ska jag förklara.
  • Anonym (Äckligt?)
    Anonym (ooo) skrev 2019-03-31 22:12:24 följande:
    Dr Nail försökte vara rolig. Lyckades inte så bra. Det som menas är att ungdomar inte brukar använd facebook så mycket, kidsen hänger på andra sociala medier. 
    Gör de väl visst, kanske inte så mycket nu som innan, men de hänger visst där.

• Anonym (Jodu)

Håller inte med dig helt.Känner till många par med minst 17-20 års åldersskillnad där de faktiskt lever lyckliga.Känner de inte personligen men jag vet att det skiljer många år mellan dom.Vem är du att döma dom?

• Anonym (Äckligt?)
    Anonym (Jodu) skrev 2019-03-31 22:54:35 följande:

Håller inte med dig helt.Känner till många par med minst 17-20 års åldersskillnad där de faktiskt lever lyckliga.Känner de inte personligen men jag vet att det skiljer många år mellan dom.Vem är du att döma dom?

Vänta tills det drabbar din dotter, brukar jag säga.

• Anonym (Tussen)

Det känns creepy..

• Anonym (Jodu)
    Anonym (Äckligt?) skrev 2019-03-31 23:12:53 följande:

Vänta tills det drabbar din dotter, brukar jag säga.

Det har redan hänt, tänkte jag säga......Iaf min sambos syrra har träffat en 19 år äldre man.Hon hade en pojkspoling innan som var otrogen flera gånger men nu vet man iaf att detta inte kommer att ske igen.Vänta tills omognaden och otroheten drabbar din dotter brukar jag säga....
  • Anonym (Återvinning)
    Anonym (Äckligt?) skrev 2019-03-31 19:48:59 följande:

Hur kan dessa äldre män tro att 20-25 år yngre tjejer tänder på dem? Har de sådan brist på självinsikt att de tror att de kan få vem som helst?

Jag blev kär i en 20 år yngre kvinna. Trodde aldrig nåt sånt skulle hända. Jag försökte, och fick nej. Jag tror inte att jag kan få vem som helst. Men när jag får känslor för en kvinna, då vill jag försöka.
Svar på tråden Vad tycker ni om äldre män som stöter på tjejer som är unga nog att vara deras döttrar?