• Anonym (Äckligt?)

Vad tycker ni om äldre män som stöter på tjejer som är unga nog att vara deras döttrar?

Min dotter brukar ofta få vänförfrågningar från okända män på facebook.  Ofta från äldre män, som ofta är gamla nog att kunna vara farsa till henne. De stöter på henne, vill att de ska träffas och kommer med skamliga förslag, direkt när det händer så blockerar hon dem. Hon tycker det är äckligt med dessa "gubbar" som inte sällan har utseenden som för tankarna till psykopater och snuskgubbar och allmänt misslyckade individer.

Hur kan dessa äldre män tro att 20-25 år yngre tjejer tänder på dem? Har de sådan brist på självinsikt att de tror att de kan få vem som helst?

• Svar på tråden Vad tycker ni om äldre män som stöter på tjejer som är unga nog att vara deras döttrar?
  • Anonym (Återvinning)
    Anonym (Återvinning) skrev 2019-04-01 07:53:05 följande:
    Jag blev kär i en 20 år yngre kvinna. Trodde aldrig nåt sånt skulle hända. Jag försökte, och fick nej. Jag tror inte att jag kan få vem som helst. Men när jag får känslor för en kvinna, då vill jag försöka.
    Och innan jag blev kär i henne, var jag senast kär i en 12 år äldre kvinna. Och jag hade inte varit kär i nån på 12 år, när jag träffade den 20 år yngre.

• Turms

Allt handlar väl om perspektiv först och främst. 
    En 15-åring med en som är 35 är ju på tok och handlar nog mer om olika diagnoser än om kärlek. 
    En 25-åring med en som är 45 är ingenting att bli upprörd över. Oavsett om det handlar om en yngre kvinna eller en yngre man. 

Jag tror att det handlar om trygghet för de som har "daddy" eller "mommy"-issues. De tycker (ofta) att äldre personer utstrålar styrka, lugn och omhändertagande. 

• Anonym (Äckligt?)
    Turms skrev 2019-04-01 08:22:16 följande:

Allt handlar väl om perspektiv först och främst. 
    En 15-åring med en som är 35 är ju på tok och handlar nog mer om olika diagnoser än om kärlek. 
    En 25-åring med en som är 45 är ingenting att bli upprörd över. Oavsett om det handlar om en yngre kvinna eller en yngre man. 

Jag tror att det handlar om trygghet för de som har "daddy" eller "mommy"-issues. De tycker (ofta) att äldre personer utstrålar styrka, lugn och omhändertagande. 

Ja, fast de tjejer som har det lär väl vara rätt lätträknade.  För de flesta unga tjejer är män 20 år äldre inget annat än gubbar.

• Anonym (Jodu)

Håller inte med dig, det är vanligare än vad man tror.

• Anonym (Jodu)
    Anonym (Äckligt?) skrev 2019-04-01 21:05:01 följande:

Ja, fast de tjejer som har det lär väl vara rätt lätträknade.  För de flesta unga tjejer är män 20 år äldre inget annat än gubbar.

Håller inte med dig, det är vanligare än vad man tror.
  • Anonym (Pricken)

Tycker inte om det öht. Får den känslan av att dom oftast försöker med så pass yngre just för att dom verkar tro att man skulle kunna råka vara tillräckligt naiv och lätt byte. Försökt med äldre flera gånger men dom behandlade en som lammkött, var respektlösa, försökte smygmanipulera och var oärliga, tydligen fattade jag inget för jag var yngre och så skulle jag lyssna på dom men dom var aldrig lyhörd tillbaks för dom visste alltid allt bäst (enligt dom själva), (tror det bottnar i att kunna ha makt i någon mindre som man kan köra med för dom flesta frubtimmer i deras ålder skulle aldrig acceptera några sådna fasoner) dom betedde sig oftast som svin ist för gentleman, betedde sig som om man bara var där för att tillfredställa deras önskan och vad dom ville och tog sällan i aktning att man var en egen individ och faktiskt kunde vara smartare än dom på vissa sätt. Dom flesta har försökt använt det dom trött varit mina svagheter emot mig och försökt få mig att bli tillräckligt osäker och tryckt ner mig psykiskt men det fick motsatt effekt och jag gjorde motsatsen tiöl det dom ville och bad dom dra åt helvete.

Klart att dom kanske vill återuppleva gamla dar igen, men vill dom ha någon yngre och från min generation så får dom väl lära sig att acceptera hur man ska egentligen behandla tjejer och inte bete sig som nå jävla äckliga psykopat narcist peddo gubbar.. Skulle aldrig få för mig att mata osäkra gubb-egon nånsin igen.

Nuvarande killen är 1 år yngre och behandlar mig bättre än någon annan gjort i hela mitt liv och har mer vett innan för pannbenet än nån av dom äldre. Dessutom är han tio gånger klokare och envisare och försöker aldrig spela nå maktkampspel med mig ????????.

• Turms
    Ingen aning om hur vanligt eller ovanligt det är. 
    Ja många tjejer och killar ser givetvis äldre på det sättet eftersom de är i deras föräldrars ålder. 
    Dock är ju mängder med föräldrar komplett värdelösa och skapar osäkerhet och otrygghet i sina barn. Internet, media, vänner och i viss mån skolan är de som uppfostrar barn idag medan föräldrarna är fullt upptagna (närvarande fast ändå frånvarande) med att spela mobilspel eller att ta bilder på sitt "vackra hem" så de får många likes på instagram. 
  • F84888

Tycker inte åldersskillnaden är det relevanta utan männens beteende gentemot mot din dotter.

• Anonym (Återvinning)

För mig är det viktigt att jag känner mig trygg med en kvinna. De flesta mycket yngre känner jag inte så med. Hon jag var kär i var speciell. Och det handlade inte mest om sex. Det var mer att jag ville vara gullig mot henne, ta hand om henne. Inte för att hon var liten, utan för att jag tyckte om henne så mycket. Jag träffade en annan ännu yngre än henne, och jag kände ganska snabbt att jag kände mig stressad. Så man man ska nog se mer till individ. Jag dras oftast till äldre kvinnor, för jag känner mig trygg. Jag kanske har mommy issues Skrattande

• Anonym (A)
    F84888 skrev 2019-04-02 08:34:52 följande:
    Tycker inte åldersskillnaden är det relevanta utan männens beteende gentemot mot din dotter.
    Håller med
  • Dr Nail

Att ställa en sån fråga på fl är som att fråga en kurd vad han tycker om Turkiet. Inte svårt att klura ut vad svaret blir lixom.

• Anonym (fula gubbar)

Jag hatar när gamla gubbäckel försöker stöta på mig!!.
    Alla saknar självinstinkt och har svårt att fatta att man inte är intresserad. Allra värst är de äckel som tror att man kan ta unga tjejer på rumpan, när de fått i sig lite alkohol. 

Som om det inte var nog så har slemgubbarna fruar och beter sig ändå så. Kräks

• Anonym (Lisa)
    Vilken snäv och fördömande värld du verkar leva i. Synd!
Svar på tråden Vad tycker ni om äldre män som stöter på tjejer som är unga nog att vara deras döttrar?