BF december 2019
Puh, jag väntar ju "bara" mitt andra och första kommer ju då vara exakt 3 år om allt går vägen. Har dock redan drabbats av någon form av oro - Hur jobbigt kommer det bli, kommer vi fixa detta, vi har det ju så bra vi 3, kommer vi förstöra allt nu? Jag mådde inte så bra de första månaderna när dottern var nyfödd och det är mycket som kommer tillbaka. Jag vill inte må så igen, med en treåring dessutom. Vi vill ju haett barn till, men som med så mycket annat så vet man ju vad man har men inte vad man får :) säkert ganska vanligt med såna tankar.
Jag tror också dem flesta drabbas av "tvåbarnschocken" och att det är fullt normala känslor, (sen flyter det nog bara på). För oss har det gått jättebra från start när lillebror kom. Storasyster accepterade honom direkt och dem har en jättefin relation. Och för oss föräldrar var det faktiskt inte så stor omställning som vi trott. Visst många gånger önskar man kunna dela på sig, men man lär sig hantera det också <3 Att få syskon är verkligen magiskt, det finns inget finare än att se kärleken mellan sina barn.
Fick du fl-depression sist? Hoppas du har mycket stöd i din närhet och en bra bm. Det kommer gå jättebra ska du se <3 kram