BF december 2019
Nu har jag plussat både igår och idag :D enligt olika uträknade borde BF bli 8/12! <3
Nu har jag plussat både igår och idag :D enligt olika uträknade borde BF bli 8/12! <3
Plussade i måndags 3 test med första barnet. Super lyckliga här och förväntansfulla!!
Hur tänker ni i avslöjandet för chef och kollegor? Jag ska på konferens med jobbet om 1,5 vecka. Vet inte hur jag ska göra med maten. Ta det som serveras och hoppas att det är nått som är ok att äta? Tillfälligt bli vegan eller säga som det är?
Åh så svårt! Jag är en sådan som gärna vill hålla det hemligt i början men vissa situationer är ju väldigt svåra att släta över. Vet du var konferensen är? Många anläggningar brukar lägga ut konferenspaket inkl. menu på hemsidan så kan du tjuvkika lite?
Annars skulle jag nog berätta det enbart för chefen och be om specialkost och dra någon vid lögn för de övriga eller inte säga någon förrän någon frågar. Men det beror ju på vilken relation du har till kollegorna på jobbet
Så kul att äntligen få gå med i en bfgrupp!
Började känna mensvärk på äl+4 och tyckte det va tidigt så jag gissade att mensen skulle bli tidig (har 25-28 dagarscykel). Sen kom aldrig mensen. Testade negativt på äl+9 tänkte inte så myvket mer på det. Tog någr Ipren mot värken och på äl+10 fick jag ett svagt men tydligt streck :)
Är bara på på äl+12 nu. Fick beräknad bf den 5:e december enligt nån uträkning jag hittade på nätet.
Fortfarande mensvärk eller ja växtvärk och flytningar, jag brukar aaaaldrig ha det annars. I övrigt känner jag inget.
Em du hänger mycket är i tråden och ifrågasätter, så jag måste fråga:
Är du ens gravid? Har du bf i december?
Stort Grattis och välkomna i gruppen alla nya plussare!!
Självklart är man lika välkommen om bf gränsar både till november och januari.
Hej alla! Jag är i gränslandet mellan november och december, så jag vet inte vars jag ska skriva Men jag skriver här och hoppas det är OK!
Väntar tredje barnet med BF första december eller sista november. Denna graviditet kom till via IVF, men jag har två barn sedan tidigare som blev till på naturlig väg. Syskonen är födda december -15 och januari -17.
Än så länge mår jag hyfsat. Lite molvärk och halsbränna, men illamåendet brukar köra igång runt vecka 7+ till 8+, så det kommer väl! I slutet på april ska jag göra VUL och får då förhoppningsvis se ett foster som växer som det ska med ett hjärta som pickar
Har berättat för några kollegor på jobbet, främst för att de visste om IVFen, men också för att jag kommer må ganska kasst snart. Chefen berättar jag nog till efter nya lönen är satt... Vill inte bli diskriminerad (jag vet att det är olagligt, men kan tänka mig att chefen skulle ha det i bakhuvudet ändå).
Det var en liten presentation från mig
Så roligt, min äldsta är också född dec-15 (Har en född -17 också)
Oj vad känsligt det blev. Det var inte meningen att trampa på en öm tå här.
Jag menar att du behöver inte vara orolig för exakt allt du gör eller inte gör. Jag har gjort detta innan, jag vet vad jag snackar om. Jag idiotförklarade inte dig alls. Jag sa att du inte behöver vara speciellt orolig eftersom du är 3+ och fostret inte ens får sin näring via dig än. Men är det ditt första barn så förstår jag dig, man oroar sig för allt.
Hur känns det att få ett tredje då? Vi är lite smånervösa. Har fått in en bra rytm med våra två... Samtidigt leker de så bra ihop, så det känns som att jag kommer ha mer tid för trean när han/hon är nyfödd än vad jag hade för tvåan
Jag rekommenderade inte någon att inte följa livsmedelsverkets rekommendationer. Jag skrev att fostret får näring via gulesäcken och inte via moderkakan. Men det vet ni väl skillnaden på?Gulesäcken bildas inte ur mammans kropp, utan bildas av fostrets egna celler. Det är ingen personlig åsikt, det är fakta.
Ja jag är gravid och har bf 6/12.