• Anonym (-)

Du jobbar på äldreboende och det kommer en ny brukare = det är mannen som våldtagit dig som barn, hur hade du reagerat?

Fick i fredags höra namnet på vår nya brukare. En av männen som sexuellt utnyttjat mig som barn. Han ska inte vara dement heller.

Hur hade ni reagerat på den situationen? Hjälp vad ska jag ta mig till? Tänk om det som hänt kommer fram, kommer bli så skvallrad om. Men samtidigt, ska jag behöva sköta om en sån gris?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-03-23 19:21
    Kan tillägga att det är svårt med ny tjänst som uska. Har fått timvikariera på stället i två år innan jag fick min tjänst här.

• Svar på tråden Du jobbar på äldreboende och det kommer en ny brukare = det är mannen som våldtagit dig som barn, hur hade du reagerat?
  • Tiina87
    Anonym (-) skrev 2019-03-24 20:22:03 följande:

Nej, skulle aldrig lika kunna kompensera det han gjort mot mig med ett "nonchalant bemötande". 

Det finns inget du eller någon anna kan göra för att kompensera det han gjorde mot dig.
  • Tiina87
    Anonym (-) skrev 2019-03-24 20:21:17 följande:

Det är inte min åsikt att man ska behandla våldtäktsmän och likasinnade med ett överdrivet trevligt bemötande eller anstränga sig i vården. Gör det nödvändiga, bye bye.

Var ett barn och nej. Ville inte. 

Att man aldrig anmäler får stå för en själv. Visst det är tufft att gå igen allt vad en anmälan skulle innebära men det hade varit bättre för dig att du anmälde.
  • Aikido

Här uppenbara sig ju chansen att få använda diverse vardagliga ting som kan eller inte kan fungera som kateter i nödfall.

• Anonym (-)
    Tiina87 skrev 2019-03-24 20:24:32 följande:
    Att man aldrig anmäler får stå för en själv. Visst det är tufft att gå igen allt vad en anmälan skulle innebära men det hade varit bättre för dig att du anmälde.
    Nej, jag skiter helt ärligt i om han och dom andra blir dömda. 
  • Anonym (Ödet)
    Tiina87 skrev 2019-03-24 20:23:23 följande:

Det finns inget du eller någon anna kan göra för att kompensera det han gjorde mot dig.

Men seriöst?

Då kan vi lägga ner rättsväsendet helt då menar du?

Vild gissning du är Miljöpartist?
  • Anonym (-)
    Tiina87 skrev 2019-03-24 20:28:44 följande:
    Varför? För att storyn inte är sann? För att du hade livlig fantasi som barn? Eller för att det ibte hände som barn utan när du var vuxen och du ville själv?
    och du ska alltså påstå dig jobba inom vården med ett bra bemötande?
  • Anonym (-)
    Tiina87 skrev 2019-03-24 20:28:44 följande:
    Varför? För att storyn inte är sann? För att du hade livlig fantasi som barn? Eller för att det ibte hände som barn utan när du var vuxen och du ville själv?
    Hade inte förmåga att anmäla som barn/ung. Hållit det alltid för mig själv. Känns som att jag inte har något att vinna på att anmäla nu 20 år senare. Har aldrig haft kraft eller lust. Alltid hållit det inom mig. Aldrig heller varit i kontakt med vården.
  • Tiina87
    Anonym (Ödet) skrev 2019-03-24 20:28:38 följande:

Men seriöst?

Då kan vi lägga ner rättsväsendet helt då menar du?

Vild gissning du är Miljöpartist?

Nej, jag är inte miljöpartist.

En person som har blitt våldtagen mår aldrig bättre att våldtäktsmanen blir dömt, dödad, ofärdig behandlas etc. Har ingen ting med politik att göra utan det är helt enkelt så att set inte finns något som ja kompenserade det som personen blev utsatt för. En anmälan som gör till åtal och personen blir dömd leder dock till att andra inte blir utsatta. Men den som har blir utsatt har fortfarande blivit utsatt. Inget kan kompensera eller gottgöra set.

Lägga ner rättsväsendet? Var läser du in det?
  • Tiina87
    Anonym (-) skrev 2019-03-24 20:29:43 följande:

och du ska alltså påstå dig jobba inom vården med ett bra bemötande?

Att jag behandlar alla lika? Ja, jag jobbar inom vården och behandlar alla mina patienter lika. Eftersom det är det som är korrekt. Vilket du också borde göra.
  • Anonym (-)
    Tiina87 skrev 2019-03-24 20:32:10 följande:
    Nej, jag är inte miljöpartist.

En person som har blitt våldtagen mår aldrig bättre att våldtäktsmanen blir dömt, dödad, ofärdig behandlas etc. Har ingen ting med politik att göra utan det är helt enkelt så att set inte finns något som ja kompenserade det som personen blev utsatt för. En anmälan som gör till åtal och personen blir dömd leder dock till att andra inte blir utsatta. Men den som har blir utsatt har fortfarande blivit utsatt. Inget kan kompensera eller gottgöra set.

Lägga ner rättsväsendet? Var läser du in det?
    Kan inte tycka man ska lägga ansvaret på våldtäktsoffret att anmäla för att inte andra ska bli utsatta. Visst är det bra om man orkar och har lust (inte är totalt nedbruten eller jävig för att man känner förövaren) MEN samtidigt kan man inte lägga skulden på det våldtagna barnet att förhindra att andra också blir våldtagna.
Svar på tråden Du jobbar på äldreboende och det kommer en ny brukare = det är mannen som våldtagit dig som barn, hur hade du reagerat?