• Anonym (kristos)

Grejen med dam/herr-toalett?

Vad är egentligen poängen med att dela upp i dam och herrtoalett nu för tiden?

Brukar tjejerna näcka inne på damtoan eller vill de inte män ska höra när de bajsar och pruttar?

Är det kränkande om en man kommer in på damtoan liksom?

Vi ska ju vara så jämställda och ta bort sånt som tjejtaxi och tjejtaxa på frisörerna men det här då?

• Svar på tråden Grejen med dam/herr-toalett?
  • Anonym (mm)

det kommer mer och mer försvinna. 

• Anonym (Mansbebisar)

För att män är bebisar som inte vet hur man sköter hygien. De kissar på ringen utan att torka upp efter sig, lämnar bajsränder och fattar inte att men ska städa efter sig. Ni är äckliga helt enkelt.

• Ällingen

Är jag någonstans och det är kö till damtoan, då kan jag, om det kniper, gå in på herrtoan. Men jag vill inte att det ska vara unisex toaletter. Ofta är herrtoaletterna så ofräscha, så att behöva dela med dom...nej tack.

• Anonym (Urk)

För att det ofta är så äckligt på offentliga herrtoaletter att man (kvinnor) inte vill gå in på dem.

• Anonym (Werty)

Men alltså skojar ni?

Oftast är det damtoaletterna som är sunkigast enligt min erfarenhet!

Det är bajsränder, blodiga tamponger, kiss utanför eftersom ingen sätter sig ner ordentligt osv.

Jag gissar på att uppdelningen är pga herrarnas urinoar. Det är inte så trevligt för dem att dra ut schnabeln i en öppen urinoar om en toalett är unisex

• Anonym (Blää för män.)
    Anonym (Werty) skrev 2019-03-15 18:12:36 följande:

Men alltså skojar ni?

Oftast är det damtoaletterna som är sunkigast enligt min erfarenhet!

Det är bajsränder, blodiga tamponger, kiss utanför eftersom ingen sätter sig ner ordentligt osv.

Jag gissar på att uppdelningen är pga herrarnas urinoar. Det är inte så trevligt för dem att dra ut schnabeln i en öppen urinoar om en toalett är unisex

Nej inget skämt. Herrtoaletter är svinigt äckliga, kiss överallt. Vidrigt. Den dagen män kan sköta sin hygien och hygienen i utrymmena de vistas i kan vi dela toalett.
  • Panduro

Självklart ska toaletterna vara uppdelade. Ogillar att gå på "okönade" toaletter. Känns inte ok helt enkelt.

• Anonym (Vera)

Som städare kan jag konstatera att herrtoaletterna tenderar att vara sunkigare.

Visst, det kan vara stökigare på damtoaletterna (papper som hamnar utanför) men vad gäller hygien är det helt äckligarw hos männen.

• Anonym (Glömt bort)

Man har glömt bort att det kan vara en lesbisk chaufför på taxin om syftet var att skydda kvinnorna ifrån män som tänder på kvinnor som kör taxibilarna.

Eller en man som klär sig i kvinnokläder.

• Anonym (Kvinnobebisar)
    Anonym (Mansbebisar) skrev 2019-03-15 17:16:01 följande:

För att män är bebisar som inte vet hur man sköter hygien. De kissar på ringen utan att torka upp efter sig, lämnar bajsränder och fattar inte att men ska städa efter sig. Ni är äckliga helt enkelt.

För kvinnor är så långsamma och ska sitta och tänka på livet när de sitter på sunkiga toaletter.

Plus att det är så lång kö till damerna.
Svar på tråden Grejen med dam/herr-toalett?