Konstant kissnödig efter förlossning
Fick mitt första barn för drygt 4,5 mån sen. I samband med förlossningen blev urinblåsan utsträckt och jag kunde inte kissa. Fick ha kateter och sen gå över till att tappa mig själv. Blev väl normalt efter någea veckor och kändes väl normalt i ytterligare kanske 1-2 veckor. Efter det har åkte jag på en UVI som behandlades, svedan/obehaget försvann men kissnödigheten hänger kvar ännu. Har dubbelkolla med flera urinprov hos mvc och är ingen UVI. Blivit tipsat av uroterapeft att använda lokaltt östrogen vilket jag göra och upplever en viss förbättring men ändå långt ifrån bra. Jag känner mest av kissnödigheten när jag går/står och ibland kan det tom känns helt bra när jag ligger /sitter ned. Känner alltså av det från att jag har kissat tills nästa gång jag kissar. Tycker detta är så märkligt och blir så frustrerad över detta! Vill bara att det ska känns ok med blåsan och man ska kunna ta en promenad utan att känna sig kissnödig hela tiden ???? Även om jag inte har några problem med att hålla mig och försöker se till att toabesöken inte för täta så blåsan blir irriterad över att man springer och små kissar, så är det oerhört frustrerande att känna sig näst intill konstant kissnödig.
Är det fler som har upplevt en ökad kissnödighet/kännt sig konstant kissnödiga efter förlossning? Gick det över och fick ni någon förklaring till vad det var som orsakade det?