Htw skrev 2020-05-26 23:10:40 följande:
Hej.
Tack för svar! Skönt att höra att man inte är ensam. Träffade du en bara en gynekolog eller också en urolog som sa att det skulle bli bättre? Fick du någon förklaring från hen om vad för komplikation? Jag håller på att bli tokig känner jag.
Jag har varit hos gynekologen som sa att allt såg bra ut och jag fick också östrogenkräm. Men jag känner absolut ingen bättring sedan jag var där. Jag pratade dock med min bm som jag gick till under graviditeten och hon sa att det kan känns som tyngdkänsla eller att det trycker på när allt liksom lägger sig på plats i gen. Jag vet inte om jag helt köper den förklaringen... men å andra sidan lär väl hon ha träffat många nyförlösta genom åren.
Hoppas det fortsätter gå åt rätt håll för dig och tack för svar!
Ursäkta sent svar!
Ja, det är skönt att inte vara helt ensam.
Jag träffade mödravårdsläkare som gjorde en gynundersökning. Hon sa visste väl inte exakt varför mer än att det beror på förlossningen och att det kommer bli bättre med tiden typ. Slidväggen är lite slapp, så muskulaturen behöver väl komma tillbaka. Jag ska knipa och knipa, blä! Jag har också fått östrogenkräm. Nu efter snart fyra månader är ju tyvärr problemet kvar.. Är ju något bättre, men ändå väldigt störande!! Jag testade att springa i typ 30 sekunder bara för att se hur det kändes här om dagen. Kändes inte alls bra... Verkligen en tyngdkänsla och kissnödighet :( Känns som det kommer dröja läääänge innan det blir som vanligt :(
Hur känner du det nu då? Fick du rekommenderat knipövningar typ?