Barnlängtan31år skrev 2020-06-08 12:22:50 följande:
Ursäkta sent svar!
Ja, det är skönt att inte vara helt ensam.
Jag träffade mödravårdsläkare som gjorde en gynundersökning. Hon sa visste väl inte exakt varför mer än att det beror på förlossningen och att det kommer bli bättre med tiden typ. Slidväggen är lite slapp, så muskulaturen behöver väl komma tillbaka. Jag ska knipa och knipa, blä! Jag har också fått östrogenkräm. Nu efter snart fyra månader är ju tyvärr problemet kvar.. Är ju något bättre, men ändå väldigt störande!! Jag testade att springa i typ 30 sekunder bara för att se hur det kändes här om dagen. Kändes inte alls bra... Verkligen en tyngdkänsla och kissnödighet :( Känns som det kommer dröja läääänge innan det blir som vanligt :(
Hur känner du det nu då? Fick du rekommenderat knipövningar typ?
Hej,
Störande att de inte kan säga vad det är tycker jag. Jag har också varit på både urogyn och min mvc bm. Gynekologen på urogyn sa att allt såg bra ut, hon sa att jag inte har framfall. Medan min bm sa att allt såg bra ut men att jag har tendens till framfall , fast det nog mest beror på dålig bäckenbottenmuskulatur.
Jag har också fått ovesterin, kanske det hjälpte lite, lite.
Min bm sa att jag måste, måste knipa mkt. Jag har laddat ner appen tät och försöker komma ihåg att göra. Det känns så tröstlöst bara eftersom jag vet att det inte hjälpt innan att knip, jag har ändå kissat på mig när jag sprungit. (har två barn sedan innan) Men den här känslan av konstant kissnödighet är för mig ny.
Min bm sa att jag ska knipa massor, men att jag inte heller ska vänta för länge innan jag söker för det. Först måste man ju sluta amma dock.
Så det är väl bara att knipa på och hoppas det lättar när vi slutar amma (ammar du?)