Inlägg från: Isavanna1 |Visa alla inlägg
  • Isavanna1

Bf november 2019

Smillis skrev 2019-03-16 12:52:09 följande:

Är det någon som vet om det är vanligt att symptom kommer och går? Först var jag orolig för att inte hade några symptom sen blev jag illamående tors-fre men nu inget igen?

Blir galen av mitt översnalyserande men känner ju igen att det inte är ett bra tecken när symptom försvinner :/

Vem överanalyserar INTE? Jag tänker samma som du. En del av mig vill köpa nytt gravtest med veckoindikator men en annan är livrädd för det. Bara 6 dagar till ul och då kommer jag förhoppningsvis få veta på riktigt. Tror nog att man kan må olika från dag till dag helt generellt. Men skulle allt försvinna helt och hållet hade jag nog blivit riktigt orolig. Håller mina tummar för dig.
  • Isavanna1
    Smillis skrev 2019-03-16 17:59:40 följande:
    Noll symptom i dag och brösten har gått tillbaka till vanlig storlek nu under kvällen!! Panik! Hur sjutton håller man modet uppe?
    Jag vet inte! Man bara gör det för att man vill och önskar att allt ät okej. Håller alla tummar som finns för dig. När har du ul?
  • Isavanna1
    Smillis skrev 2019-03-17 10:22:46 följande:
    Kommer inte ihåg alla detaljer men förra graviditeten fick jag MA. Hade inte så mycket symptom vad jag kan komma ihåg under graviditen, men sen i vecka 9+ någonting försvann känslan av att vara gravid på kvällen, på ett ögonblick bara men hade ju sätt hjärtat slå fint bara någon dag innan så trodde det var mina hjärnspöken bara. Orkade inte må dåligt så gick direkt och gjorde ett ul på kvällen och inget hjärta :(

Hade jag bott i Sverige hade jag väl fått vänta som alla andra men det är ju helt omänskligt att man ska behöva gå runt med oro och sen i vecka 12 typ få reda på att den inte lever, usch!

Håller tummarna att allt är som det ska för dig!! Vilka symptom är kvar? Är också sjukt nojjig den här graviditet.

Kan du få till ett tidigt ultraljud på något sätt kanske privat?
    Alltså drop in är ju en dröm! Oron är väldigt jobbig och det är en känsla som är svår att skaka av sig. Håller tummarna!
  • Isavanna1

Känner mig vansinnigt dum just nu. Har haft svampinfektion en längre tid nu och idag var det bara hemskt. Har använt canesten vid tidigare graviditeter utan problem. Hade det hemma så jag tog det i förmiddags också, nu på eftermiddagen har jag riktigt mycket mensvärk och svampflytningen har varit svagt rosa. Finns det risk att jag framkallat ett missfall nu? Orkar verkligen inte en gång till...

• Isavanna1

[quote=79511785][quote-nick]Suko12 skrev 2019-03-17 20:47:57 följande:[/quote-nick]"Graviditet: Canesten ska användas med försiktighet under graviditet, speciellt under den första trimestern och endast enligt läkares ordination. Det finns begränsad mängd data från behandling av klotrimazol hos gravida. Djurstudier har dock inte visat på några skadliga effekter för avkomman.

Om du använder Canesten när du är gravid bör du undvika att använda införingshylsan/applikatorn eftersom den kan irritera livmoderhalsen. Under graviditet är därför vaginaltabletter att föredra framför vaginalkräm, eftersom vaginaltabletterna kan föras in med fingrarna utan att använda införingshylsa/applikator." 

Så står det på FASS. Tror absolut inte du kunnat framkalla ett missfall nu, och rosa flytningar behöver absolut inte bero på missfall. Du kan nog vara lugn![/

Jag läste samma text, men jag kan inte minnas att det stod så för några år sen?!

Känner mig iallafall så himla dum. Jag var nervös innan men nu är det ju ännu värre. Hoppas allafall att du har rätt och att allt är okej. Låååångt till fredag är det iallafall.

• Isavanna1

Ska köpa intimolja att ha när jag duschar iallafall. Tyvärr kan jag inte äta mjölkprodukter så yoghurten går bort för mig. Hoppas det bara var känsliga slemhinnor, men det som jag känner obehag för är att jag har sån grym mensvärk, men det kan ju vara helt normalt det också så jag håller tummarna och hoppas på det bästa.

• Isavanna1
    Smillis skrev 2019-03-18 12:27:58 följande:
    Jag skulle nog välja något helt naturligt än intimoljorna man köper, fast vet inte vad dom innehåller iof så inte säker Obestämd 
    Ja varför inte... olivolja är ju jätte bra och det finns hemma... kanske bättre att köra på det?
  • Isavanna1
    Smillis skrev 2019-03-18 21:29:43 följande:

Var precis på mitt första UL och fick se ett litet pumpande hjärta är så himla lycklig!!! är tydligen i vecka 6+5 så antar att det är en liten alla hjärtans dag bäbis, väldigt klyschigt haha fick tid om två veckor igen för att se hur det utvecklar sig. Första målet är att passera vecka 10 i alla fall :)

Grattis! Vad roligt. Då går det på rätt håll.
  • Isavanna1
    Smillis skrev 2019-03-19 10:40:16 följande:

Tack så mycket Hjärta Nu håller vi tummarna för att ni också ska få se små hjärtan och att det går vägen!!

Tyvärr tror jag inte det går vägen för mig denna gången heller... Har blivit en lite ökad blödning. Tanten på gynmottagningen var i vanlig ordning super otrevlig. "Det är bara att vänta och se."
  • Isavanna1

I brist på annat tog jag ett ägglossningstest som var JÄTTE positivt så det är väl alltid något... inte samma som gravtest såklart men ändå

Svar på tråden Bf november 2019