Inlägg från: Isavanna1 |Visa alla inlägg
  • Isavanna1

Bf november 2019

Vad kul att fler och fler ramlar in här. Pratade med läkaren för en stund sen, ska äta medicin resten av graviditeten, ta ny prover var fjärde vecka. Dessutom kollar dem med ul med två veckors mellanrum nu i början. Ja förutsatt att det första går bra. Känns jätte skönt att få så mycket uppmärksamhet.

• Isavanna1
    cesse26 skrev 2019-03-07 16:16:42 följande:
    Håller med vet liksom inget så här tidigt. Är nog denna period som är så seg. Magen växer inte känner inga direkt symtom och inga sparkar. Längtar till sparkar och när man kan börja med inköpen:)
    Håller med om att tiden är dryg. Mina bröst är ömma och jag mår till och från sådär lite konstigt illa. Inte kräkilla utan bara illa, har ingen större aptit längre heller. Och saker har börjat lukta väldigt illa. Skulle gödsla till djuren i stallet idag men fick be min man göra det.
  • Isavanna1
    druvan52 skrev 2019-03-07 18:18:22 följande:
    Ahh ja, visst är det jobbigt när man knappt känner något alls. Har skrivit upp mina symtom från förra gången och kom redan v 4+2 då. Blir bra att göra ultraljud så man förhoppningsvis får se något:)
    Men shit vad seriöst. Har tre barn och noll anteckningar, haha
  • Isavanna1

[quote=79490851][quote-nick]Empalizer skrev 2019-03-08 07:55:22 följande:[/quote-nick]Jag har också plussat, med BF 8 november. Däremot blöder jag lite till och från och har gjort i tre dagar. Inga större mängder men kan inte avgöra om jag har mensvärk/växtvärk eller om det gör ont :( Så det är bara att hoppas på det bästa. 

Jag har sedan tidigare en son som precis fyllt 5 och även en son på 9,5 månad. Så denna graviditet var inte planerad, men lika älskad precis lika mycket som sina syskon <3

Så det är bara att vänta och se vad som händer. Jag tycker det känns så löjligt att ringa gyn och bm när det fortfarande är så tidigt så hoppas jag att fortfarande plussar om en vecka :) [/

Grattis till plusset. Men usch vad jag lider med dig. Hoppas det avtar och att allt går bra.

• Isavanna1

[quote=79491067][quote-nick]Mumin4 skrev 2019-03-08 10:18:50 följande:[/quote-nick]Jag har börjat blöda lite idag. Men inte som vanligt. Annan känsla och först lite lite rosa och nu lite brunt/rostfärgat.

Illamående, yr, molvärk i två veckor ca...

Vad tror ni? Kan jag göra gravtest trots att jag blöder? Tacksam för svar.[/

Självklart kan du ta ett test, men risken är nig stor att det är negativt och att du inte är gravid denna gången.

• Isavanna1

Det här med djur. Är det någon som har koll? Katt lådor ska man inte tömma/städa det vet jag. Men hur är det med kaniner, höns, kalkoner, ankor och får? Får man städa till dem?

• Isavanna1

Välkomna alla nya och lycka till! 
    Vet att det är att sikta vääääääldigt långt fram, men är det någon som börjat fundera på när ni ska berätta, namn, vagn, när ska ni köpa första plagget osv... Tänkt vi kan drömma oss framåt lite.
    Själv tänker jag inte berätta, folk får själv upptäcka. Mina föräldrar måste jag ju såklart men vet inte när. Tror inte jag kommer köpa något förrän efter rul

• Isavanna1

Har ett missfall och två ma bakom mig, mår inte heller illa eller känner mig trött. Har ingen växtvärk eller mensvärk, men hoppas ändå på att allt är okej denna gången. Man måste ju inte må dåligt, men jag förstår och känner så väl igen din oro. Har 11 dagar kvar till mitt vul, vi får försöka stå ut och peppa varandra.

• Isavanna1

Om allt går vägen nästa vecka så tänker jag att det kanske är lagom att ringa bm i v8-9?  Sen undrar jag och man måste gå på hälsosamtal eller man kan ha inskrivning och resten av kontrollerna?

• Isavanna1
    Frelin skrev 2019-03-11 19:31:02 följande:

Jag ska till bm på hälsosamtal nästa toradag. Då är jag i v 7+5.

Sen har vi inskrivningen 8/4 när jag är i v 10+2

Ringde dit idag och var svårt att få vettiga tider. Men hon lyckades pussla ihop lite ????

Jag ska göra tidigt vul/ul i slutet av v7 så innan dess är det inte lönt att ringa. Men då får jag kanske ringa strax efter. 
Svar på tråden Bf november 2019