elliss skrev 2019-02-26 13:11:38 följande:
Hej! Allt det här låter ju helt galet!! (minst sagt). Jag har aldrig i mitt personliga liv eller i mitt yrkesliv hört att en situation som denna bara får existera, UTAN ingripande från varken polis eller socialtjänst!!?? Låter ju ta i mig f*n inte klokt att socialtjänsten vet om detta och skolan vet om detta samt polisen vet om detta och ändå har ingen gjort något??
Jag har aldrig heller hört om något liknande.
Nej detta är sjukt att det får gå till såhär.
Pappan lämnade in orosanmälan på mig, konstiga saker som inte stämmer, vilket socialtjänsten höll med om. Dom gjorde i alla fall bedömningen att sonen inte far illa på något vis hemma hos mig, och sa det också till pappan. Pappan väljer ändå att hålla honom.
Socialtjänsten har sagt att dom inte står bakom honom i det beslutet, och att det kan leda till konsekvenser för hans del.
Han svarade då att han skulle ta den risken.
När inte socialtjänsten gjorde något, så lämnade han helt plötsligt in en polisanmälan mot mig och sambon, olaga hot, misshandel och ofredande. Samt att han ansökte om kontaktförbud. Han satte sonen som målsägande.
Åklagarmyndigheten har lagt ner förundersökningen. Men ändå är det inget som händer.
Pappan är sjuk och sonen måste komma därifrån snarast!