• elliss

23 dagar sedan jag träffade min son..

elhenia skrev 2019-02-26 11:04:46 följande:

Skolan har gjort en orosanmälan, i torsdags 21/2. Tror dock inte dom kommer någon vart med den, då pappan inte ens svarar i telefon (socialtjänstens uppgift).

Hej! Allt det här låter ju helt galet!! (minst sagt). Jag har aldrig i mitt personliga liv eller i mitt yrkesliv hört att en situation som denna bara får existera, UTAN ingripande från varken polis eller socialtjänst!!?? Låter ju ta i mig f*n inte klokt att socialtjänsten vet om detta och skolan vet om detta samt polisen vet om detta och ändå har ingen gjort något??
  • elliss
    elliss skrev 2019-02-26 13:11:38 följande:

Hej! Allt det här låter ju helt galet!! (minst sagt). Jag har aldrig i mitt personliga liv eller i mitt yrkesliv hört att en situation som denna bara får existera, UTAN ingripande från varken polis eller socialtjänst!!?? Låter ju ta i mig f*n inte klokt att socialtjänsten vet om detta och skolan vet om detta samt polisen vet om detta och ändå har ingen gjort något??

Personligen låter det som att något inte stämmer i denna historia. Säger jag inte för att vara elak eller ifrågasätta utan att det svenska rättsamhället/systemet tillåter att en förälder håller kvar ett barn hemma hos sig som ska vara hos den andre föräldern i 23-30 dagar utan att varken polis eller socialtjänsten går in och hämtar barnet låter väldigt konstigt. Har sett en likande situation och där var både polis och socialjouren på väg att hämta barnet då mamman i detta fall blev skrämd och till slut sa att hon var på väg tillbaka med barnet. Och detta var inom 6 timmar.
Svar på tråden 23 dagar sedan jag träffade min son..