Vad är poängen med jämställdhet?
I vårt fall så var det jag, kvinna som friade så det stämmer inte.
I vårt fall så var det jag, kvinna som friade så det stämmer inte.
I ert fall. Det är väl gulligt och tillrättalagt att just ni är så förbannat jämställda.
Jag hade 1,8 på senaste högskoleprovet men skulle hellre ställa mig framför tåget än utbilda mig till civilingenjör eller annan motsvarande utbildning som tyvärr krävs för ett intressant jobb.
Du skrev:
"Och sambon och jag är fortfarande inte ense om vem som raggade upp vem (vi skyller på varandra) :)"!
Akademikerflickorna får sällan några barn på fyllan med coola Steffe dessutom brukar akademikerflickor inte ens träffa coola Steffe efter grundskolan eftersom han går yrkesprogram och hon går natur eller samhällsprogrammet
Fler manliga universitetsstuderande utvecklar missbruk under studieåren Fler av de manliga studeranden hoppar av sina universitetsstudier .
Kvinnor behöver ju egentligen inte några högre studier eftersom det inte krävs utbildning för att sköta man, barn och hushåll de är ju mest där för att de manliga studenterna ska kunna hitta en partner också därför det önskas mer kvinnor inom de olika tekniska utbildningarna så att killar som går dessa åtminstone lär sig att umgås lite med motsatta könet
Och jag har som vanligt en annan uppfattning än dig. Har sett det hända vid mer än ett tillfälle. Killarna på den egna skolan brukar för övrigt vara ointressanta.
Man äter inte där man skiter...
Varför ser jag just kvinnliga studenter (svårt att missa overallen) med Cool-Steffe och hans polare på krogen när jag är där nykter med kunder som skall "släppa loss"?
Som nykter på en av stans stökigaste kroggator ser man både ett och annat.
Akademikerkvinnor är lite finare än andra människor och umgås helst inte under sin värdighet. De påpekar också gärna i tid och otid vilken fin utbildningstitel de har för att hävda sig och trycka till andra på t ex internetforum.
Inget smäller högre här på forumet än att vara kvinna och akademiker.
Akademikermän brukar inte vara lika "stolta" över sin utbildning utan har oftast en lite mer avslappnad attityd mot obildade "drägg" som bara kör grävskopa eller torkar bajs på servicehuset.
Bara fristående kurser (80p). De flesta av mina vänner har pluggat till civilingenjör, civilekonom. läkare etc. Jag valde bort universitetet eftersom jag vantrivdes i skolan från 7 år och uppåt. Uttråkad, understimulerad och rastlös. Läste böcker när jag var färdig med uppgifterna.
Tog genvägen till schysst lön som säljare.
Jo, men hur relevanta är 35 år gamla erfarenheter?
Precis, och just därför har du inte en susning om vad du betraktat.
Är inne på mitt andra långa äktenskap. Har aldrig haft svårt att få kvinnor. I övrigt gissar du rätt.
Man blir snabbt impopulär hos plocka-russinen-ur-kakan feministerna när man ställer samma krav på båda könen.
Jag avsåg samma krav på båda könen avseende jämställdhet.
Går inte dörren åt båda håll tackar jag för mig.
Tror flera av de sk männen är samma bittra person som skriver under fler nick. Maken till osäkerhet och okunnighet har jag sällan sett.
Tror faktiskt det gäller motsvarande kvinnor precis lika mycket också.