Vad är poängen med jämställdhet?
Jag har inget utbyte av att arbeta förutom att kunna betala räkningarna.
Jag har inget utbyte av att arbeta förutom att kunna betala räkningarna.
80% av alla kvinnor söker sig till kvinnliga arbeten.
80% av alla män söker sig till manliga arbeten.
Sverige, med sin feminism och sin liberala inställning till skilsmässa, har flest ensamma hushåll. Det är inte bra för män att vara ensamma, och innebär en stor påfrestning för miljön. Vi kommer att se en stor ökning miljöaktivism riktad mot ensamhushåll där ensamma män kommer få ett utlopp för sin inneboende negativitet. Svensk feminism ser inte vartåt det barkar. Jämför man med Sydeuropa och andra länder med mindre liberala skilsmässolagar så har man där tryggare och stabilare kärnfamiljer, där äkta och nära värden råder människor emellan.
En relation är något man måste anstränga sig för, det är inget som bara sker.
Den naturliga ordningen är att mannen leder och kvinnan följer. Det är bara i Sverige som mannen är förpassad till baksätet i livs-bilen.
Man kan inte ha två som kör samtidigt.
Feminismen som du kallar Darwin gallrar bort svenskarna idag. Det är bara att titta på sexualstatistiken och nativiteten.
Uppenbarligen ville ju inte halva Sveriges befolkning ja detta. Annars hade vi haft den fördelningen kvar. Tror ingen människa mår bra av att vara beroende av andra såsom hemmafruarna var av sina män. På 59 talet fanns massvis med kurorter för -nervösa och klena fruntimmer- (aka kvinnor som inte tyckte att tvätt och stöd var meningen med livet). Och inte många män idag vill ha 100% försörjningsbörda och dålig relation med sina barn.
Tvärt om, all forskning visar att jämställda par är lyckligast, håller ihop längst och har mest sex. Det är därför övriga Europa tar efter och kämpar för jämställdhet de med.
Sen att svenskar är olyckliga beror nog främst på att vi är så individualiserade och inte familjeorienterade. Och jag tror den främsta anledningen till vår oförmåga att umgås och ta kontakt faktiskt beror på vårt kalla klimat och väder. Februari bjuder ju inte direkt in till utehäng och umgänget tex.
Vad ger det dem att bli toffel åt en kvinna?
Friheten att vara självständig med hus och hem är värd mycket.
Varför är det bara männen som skall ändra på sig?
Jag är rätt säker på att det är du som bestämmer om det ställs på sin spets.