Vad kan man göra när sin fru tappar lust?
Nej, jag har inte fel. Jag har varit i exakt den situationen jag beskriver själv och det var så det gick till. Onani är som att dricka mycket vatten när du är hungrig. Det hjälper för stunden men inte i längden. Speciellt om det står mat på bordet hela tiden.
Ibland handlar det om att man inte förstår den andra, men ibland handlar det om att man helt enkelt har olika behov (för tillfället eller konstant). Då spelar det ingen roll hur mycket man kommunicerar eller förstår varandra.
Jag tycker i alla fall inte att liknelsen är bra, för du missar det emotionella . Om man jämför med vatten är det en helt biologisk drivkraft. Får du inte mat, endast vatten, dör du. Du mår visserligen dåligt, men det är inte massor av olika känslor inblandade.
Jag tror det blir väldigt fel om man bara ser sex som en drift och kanske är det delvis därför du hamnar i detta läge.
Jag håller inte med om det.
Varför funkar inte avsugning i så fall?
Du förutsätter att det är kvinnans BEHOV av sex som brister. Det behöver inte alls vara det, bara att hon inte funkar som du. Vad är hennes känslor inför sex? Nä, kommunikation funkar inte om man inte vill förstå den andre. Det gäller mycket troligt er båda.