Anonym (Jag) skrev 2019-02-13 09:38:41 följande:
Ja, jag håller med i teorin, och jag vet att deras förhållande inte var bra, de hade inget sexliv och pratade aldrig med varann på djupet, passade inte ihop, m.m. Även hans föräldrar säger att de aldrig passade ihop. Och foton som dom har uppe är bara gruppfoto som är typ tio år gamla där hon råkar vara med, så det är inget konstigt egentligen.
Det gör bara ont, och jag är rädd att inte duga, att vara en lite sämre version i släktens ögon.
Jag måste säga att jag har en väldigt vag uppfattning om hur min "version" uppfattas av min mans släkt. De är jättetrevliga och jag gillar dem, de förefaller gilla mig. Jag behöver inte veta hur mycket eftersom det spelar mig noll och ingen roll. Jag lever inte med dem och om det skulle vara så att jag plötsligt fick ett utförligt diagram över deras gillande och där kunde se att de ansåg min mans före detta hustru som överlägsen mig och att de gillade henne mer så förstår jag inte hur det skulle spela någon roll heller.
De får gärna gilla, älska, respektera, ha kul med eller vad de nu vill med min mans ex.
Min man och hans tidigare fru var gifta under väldigt lång tid. Jag föreställer mig att de haft det bra längre än de hade det sämre, jag tänker mig att de haft en massa bra sex och säkert något som inte var så bra också. Jag är helt säker på att de pratade med varandra på djupet och jag ser ingen som helst anledning att tro att de inte passade ihop. För min del så behöver de inte ha haft det dåligt för att jag ska ha det bra, så att säga.
Jag är aldrig rädd för att inte duga. Jag tycker att jag duger alldeles utmärkt. Du verkar inte heller egentligen rädd för att inte duga - det verkar däremot viktigt för dig att få känna dig säker på att du i själva verket är bättre eller bäst.
Har du ett bra förhållande? Trivs du med livet? Gillar du dig själv?
Sådant är en hel del viktigare. Tycker i alla fall jag.