Inlägg från: Anonym (kanske) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kanske)

Styvmamma och svartsjuk på hans ex

Anonym (Förstår dig) skrev 2019-02-13 22:03:33 följande:
    Jag förstår dig ts. Jag är särbo med en man sedan ett par år tillbaka och både han och jag har barn sedan tidigare. Det var jobbigt för mig att komma hem till hans föräldrar och se att de hade ett foto uppe väggen där som en var nyfödd och föräldrarna var med, du vet ett sånt foto man brukar skicka in till tidningen när barnet är nyfött. Och detta var en förstoring också. Kul. Men min särbo var finkänslig nog att han fick sina föräldrar att ta bort fotot.

Oavsett vad folk säger och tycker i tråden så GÖR det ont att hela tiden bli påmind om tiden innan och det är klart det blir känslomässigt jobbigt. Man är inte mer än människa. Klart att man hade velat vara nr 1 genom hela livet om man fått välja.

Jag har själv fått bearbeta mina känslor kring detta och jag nämner inte alltid för min särbo hit jobbigt jag faktiskt tycker att det är. Trösten är ju att jag innerst inne vet att det är mig han älskar nu och vill vara tillsammans med och hon kommer aldrig att få tillbaka tiden med honom mer än tröstpriset i barnen.
    Det är väl så att för mannen är den nya nummer ett oavsett tidigare förhållanden. Men vad någon annan har på väggen kan man ju inte bestämma. Svärföräldrarna kanske tyckte mycket om exet och ser henne som familj genom att hon är barnbarnets mamma. 

Det behöver ju inte betyda att varken exet eller mannen vill ha varandra tillbaka, eller ens att svärföräldrarna önskar att de var tillsammans igen. Utan bara att svärföräldrarna lärt känna henne genom åren, ser henne som en viktig person och del av familjen som mamma till deras älskade barnbarn.

Det är mycket som gör ont här i livet.  
  • Anonym (kanske)
    Anonym (Förstår dig) skrev 2019-02-17 07:01:39 följande:

Ja det är klart att jag insett att mamman är en viktig del och i detta fall så är det enda barnbarnet också. Jag visste inte att han skulle be sina föräldrar att plocka ner fotot men jag är tacksam för att man slipper bli påmind . Förlåt men det är så jag känner.

Däremot har vi för inte så längesen haft ett gemensamt stort kalas för min bonus där alla var med och det gick jättebra, jag vill gärna ha goda relationer på det viset. Men jag förstår inte riktigt grejen med vad för det är viktigt med foton på väggarna som ska påminna om det förflutna. Sånt tycker jag att man kan stoppa undan av respekt och jag är glad att hans föräldrar gjorde det för min skull

Och jag förste inte grejen med att remsa ut sånt man gillar och relationer som är viktiga för en för att tillfredsställa någon annans svaga självkänsla.

Jag har de foton jag vill i mina album och på mina väggar.

Min pappa tex hat haft säkert 10 kvinnor sen han och min mamma skilde sig. Några av dem har jsg gillat, andra inte. Men varje ny kvinna tycker att hon är så himla speciell och att alla andra ska rensas bort. Men jag bestämmer själv vilka av dem jag gillade och inte. Och vill jag ha foton eller liknande på nån av dem jag gillar så har jsg det oavsett vad nån ny flamma har för åsikt om det.

De får hantera sin sköra självkänsla utan att blanda in mig i det hela.
  • Anonym (kanske)
    Ess skrev 2019-02-17 16:17:27 följande:

Jag har själv sorterat ut mina ex från mitt liv, ser ingen anledning till att ha rester kvar.

Makens ex sket ut sig själv. Jag trodde maken överdrev, men det visade sig att han underdrev istället....

Men ditt sätt att släta relationer är ju knappast något att stå efter.

Och även om du själv väljer att sortera bort folk så kan du ju aldrig någonsin tvinga nån annan att göra det för att du ska känna dig bättre med dig själv. Om nån annan skulle vilja ha bilder på din mans ex eller nån annan som du rensat ut så är det inget som du har med att göra.
  • Anonym (kanske)
    Anonym (Förstår dig) skrev 2019-02-17 16:40:18 följande:

Det är från din point of wiew ja. Jag skulle aldrig bry mig om vad min bonusson jag på sina väggar heller.

Klart att den nya för din pappa är himla speciell, för det är den han har valt nu.

Mitt svar är ju till ts som vill bestämma om svärföräldrarna ska få ha foton på hans ex eller inte.

Ja, förhoppningsvis är min pappa engagerad i sona kvinnor, men jag bryr mig inte om ifall de lider av vad jag har för relation med hans andra ex eller om de tycket det är jobbigt att jag har bilder på dem framme.
  • Anonym (kanske)
    Anonym (Förstår dig) skrev 2019-02-17 16:42:09 följande:

Jag skrev bara att jag är glad att mina svärföräldrar själva valde att plocka bort hans ex från väggarna.

Glad och nöjd.

Skönt att du får bestämma i ditt hem precis som alla andra.

Vi får hoppas att de själva ville ta ner fotona. Nästa gång är det kanske bilderna på dig som ska rensas bort för att tillfredsställa egot hos hans nya kvinna.
  • Anonym (kanske)
    Anonym (Förstår dig) skrev 2019-02-17 16:51:51 följande:

Precis jag tänker att det är dålig karma att det som var då ska hänga framme nu.

Tycker det verkar vara gängse i den här tråden att man låter alla gamla ex och kärleksrelationer hänga framme för allmän beskådan och en påminnelse om att de var där först.

Minsann..

Eller så vill man behålla relationer med folk man gillar oavsett om de brutit med ens son, pappa eller bror.

Varför är det så viktigt för den nya att pissa revir då? En person med bra självkänsla kan hantera ett och annat foto på ett ex utan att tappa självkänslan.
  • Anonym (kanske)
    Anonym (Förstår dig) skrev 2019-02-17 16:51:51 följande:

Precis jag tänker att det är dålig karma att det som var då ska hänga framme nu.

Tycker det verkar vara gängse i den här tråden att man låter alla gamla ex och kärleksrelationer hänga framme för allmän beskådan och en påminnelse om att de var där först.

Minsann..

Eller så vill man behålla relationer med folk man gillar oavsett om de brutit med ens son, pappa eller bror.

Varför är det så viktigt för den nya att pissa revir då? En person med bra självkänsla kan hantera ett och annat foto på ett ex utan att tappa självkänslan.
  • Anonym (kanske)
    Ess skrev 2019-02-17 20:45:49 följande:

Knappast ditt heller, med tanke på vad du skrivit. Socialt efterblivna är det iofs många som är.....

Bilder på dig skulle ju rensas ut på blanka sekunden, om nån ens skulle vilja ta några.

Men trevliga personer vill man ju behålla i sitt liv, både som vänner och på foton. Och inte skulle jag bry mig ett spår om nån ny donna skulle ha problem med det.
  • Anonym (kanske)
    Ess skrev 2019-02-17 21:46:15 följande:

Umgås man inte med tidigare ungar så bryr man sig knappast om vad de har på väggen heller.

Jag gör samma val som du, och umgås med trevliga människor.

Man behöver inte bry sig vad någon har på väggarna, helt ens eget val. Och nya partners till ens föräldrar kan man lätt undvika när man är vuxen. Folk som stör sig på att det finns ex har problem med sin självkänsla och de problemen kan de hålla för sig själva och inte blanda in andra människor och deras foton i.
Svar på tråden Styvmamma och svartsjuk på hans ex