• frugr95

BIM Mars 2019

babymys skrev 2019-02-23 11:27:17 följande:

Aaaalltså seriöst....jag är inne på 9e dagen med blinkande CB smiley. Jag har fattat så mycket att man kan ha låg LH stegring och att det faktiskt kan ta flera dagar innan man får fast gubbe...men 9 dagar liksom... ingen som har erfarenheter av detta? Börjar bli lite orolig... 

Men du gjorde väl ett bryt i testandet? Försökte hitta den kommentaren men hittar den inte! När började du testa, villed cd och vilken cd är du på nu? Har du regelbunden cykel?
  • frugr95
    babymys skrev 2019-02-23 12:16:25 följande:

Nej jag har inte pausat testandet, har testat varje dag sen förra torsdagen :/ testar med cb dubbel hormonindikator och har mer eller mindre alltid en 28 dagars cykel...

Jaha okej.. jag som missuppfattat isåfall :) det är ju med 10 stickor så kör slut på dem. Men testa med billiga tester vid sidan om tycker jag! Kan ju vara så att du har en låg LH ökning som testerna inte kan känna av som MAX och därför ger dig den blinkande. När var din BIM? Ligg varannan dag under tiden och sen om det inte tagit sig kör båda testerna nästa månad! <3
  • frugr95
    räkan123 skrev 2019-02-23 14:01:13 följande:

Snabb fråga har precis slutat med p-piller. Testade med ägglossningstest idag för vill veta om jag ens får ägglossning första månaden. Har aldrig använt innan. Får man alltid två streck på den eller betyder två streck iaf att något är på gång?

Du får alltid två streck, oftast! Jag har aldrig fått helt blankt när jag testat :) men fortsätt ta samma tid varje dag och jämför, detta kan ju betyda att något är på gång :) men detta test är negativt
  • frugr95
    babymys skrev 2019-02-23 16:15:30 följande:

Jag har testat upp alla stickorna, sen köpte jag ett 7 pack med apotekets egna- dom är också slut haha, testar ihjäl på alla möjliga klockslag. Teststrecket på apotekets äl-tester blev aldrig riktigt lika staka som kontrollstrecket men inte långt ifrån. Köpte nya CB test igår och testet jag gjorde på eftermiddagen igår resulterade i en cirkel-neg alltså, idag vid lunch började den satans grejen blinka igen. Nu har jag DESSUTOM fått antibiotika mot, vad kanske är, bakteriell vaginos...gud jag orkar inte 

Men usch!! Fan va energikrävande! Men skit i stickorna tills mensen och börja om med testerna DIREKT när den slutar då? Det är inte länge dit va?? Bakteriell vaginos är ju helvetet på jorden (haft den tusen ggr) :( <3
  • frugr95
    babymys skrev 2019-02-23 16:33:57 följande:

HELVETE! nu tog jag ett äl test och den jävla gubben har slutat blinka! har därmed ägglossning gott folk! men jag har ju börjat med antibiotikan som jag stoppade upp igår kväll! vaaaa faaaan! ska vi ha sex i alla fall tror du/ni? 

Så nu har du den fasta glada gubben? :D har bakteriell vaginos någon påverkan på att bli gravid?? Om inte - hade jag struntat i antibiotikan och haft sex! Och sen ringt till gyn eller vårdcentralen (den som nu skrev ut detta) och kollat läget :)

Påverkar bv - då är det ju kört oavsett.
  • frugr95
    frugr95 skrev 2019-02-23 16:48:21 följande:

Så nu har du den fasta glada gubben? :D har bakteriell vaginos någon påverkan på att bli gravid?? Om inte - hade jag struntat i antibiotikan och haft sex! Och sen ringt till gyn eller vårdcentralen (den som nu skrev ut detta) och kollat läget :)

Påverkar bv - då är det ju kört oavsett.

Vad heter din antibiotika? Läs på pappret om biverkning och graviditet :)
  • frugr95
    babymys skrev 2019-02-23 17:55:38 följande:

Antibiotikan heter Dalacin. Läste om en tjej, i en gammal tråd, som hade samma dilemma som jag har och fick svaret:

"Korpan!

Jag pratade med läkaren inatt. Om du hade Äl igår och nu påbörjar behandligen som ska vara i tre dagar så är det ingen risk.

Detta eftersom OM ägget blir befruktat så "flyter" det ju bara runt och hinner inte fästa. Alltså under din behandling så har cellerna inget med dig att göra!

Så kör på behandlingen nu bara!!!! .-)

Lycka till!!"

Tror jag bara får köra på och sexa dag och natt nu ;P

Åh men va bra :D kör på bara!!! Heja Hahah skönt me helg ;)
  • frugr95
    MaoaM skrev 2019-02-24 08:34:56 följande:

Idag känns det som att jag ska få mens, har sån mensvärk :( den ska ju inte komma förrän om 5 dagar. Brukar inte ha mensvärk så här långt före. Absolut max en dag före.

Det är ju knäppt att allt som tyder på mens även kan tyda på graviditet haha.. hur kände du med de två andra graviditeterna? Hade du tidiga symtom dä?:)
  • frugr95
    frugr95 skrev 2019-02-23 08:29:05 följande:

Jag behöver lite råd... hade ÄL enligt appen och testerna CD 16 och är på CD 19 idag. Men när jag vaknade och gick för att kissa så blöder jag idag? Klarrött blod. Ska ha trosskydd och se hur det blir under dagen! Någon som vet varför??? Aldrig haft såhär förut :( kan tillägga att jag haft ÄL varje månad sen november men denna månaden är första gången vi haft sex under ÄL.

Jahapp?? Fattar ingenting. Jag har haft trosskydd hela dagen och hade absolut inte kunnat ha tampong. Men det kom ändå klarrött blod pytte hela dagen och idag med. Kan väl verkligen inte vara nidblödning men vad annars?! Hatar när kroppen beter sig annorlunda :/
  • frugr95
    MaoaM skrev 2019-02-24 09:40:40 följande:
    Kan det vara mellanblödning, jag killgissar bara hehe

Jag har aldrig haft det så vet inte hur det ser ut, inte mkt hjälp härifrån
    Hmm.. Tack ändå för killgissningen <3
Svar på tråden BIM Mars 2019