• Jagerika

BIM Mars 2019

frugr95 skrev 2019-02-19 13:58:55 följande:

Men Gud va ni ligger i bra!! Vi var ju så säkra på att få positivt om liksom 2 dagar så hade tänkt börja med spurten idag för att förbereda men nu får vi hoppas vi inte missar detta nu bara för vi inte orkade igår haha :D längtar tills min man kommer hem om en timme Hahah! Din BIM är dagen efter min! Hoppas vi får plussa <3

Jag har känt av ÄL sen i förrgår så min Bim är nånstans mellan 6-8 mars så vi ligger rätt lika till ja :D ska bli så spännande nu när jag käkat EPA-glandin denna månaden :)
  • Jagerika
    babymys skrev 2019-02-19 12:34:16 följande:

Hoppas att din dag blev bättre igår och att du blev firad ordentligt! Om inget annat hoppas jag också att denna dagen är fin och tack för att du delade med dig av din historia! Har du lust att "klaga", så gör det! Ingen kan jämföra sina problem med andras och detta är ett forum för att berätta allt man känner  Kämpa på tjejen, nu håller vi tummarna för plus!

Mannen förstod att jag var deppig så vi myste massor igår :) idag har jag fått fika på jobbet och ingen tror på mig när jag säger att jag fyller 27 idag haha! Alla tror jag blir 23 för jag är ganska kort och ser ung ut! Min kollega hade köpt jättefina doftljus och senare kommer min mamma och mormor på kaffe. Så dagen har varit utan tvekan bra! :) <3 Dagen hade varit ännu bättre om vi hade fått till ett litet ligg ikväll med haha så man riktigt kan säga att man gjort ALLT man kunnat denna månaden xD
  • Jagerika

Nu är ÄL över och den låååånga väntar börjar. Blev inget sex igår tyvärr då mannen blev sur för nån dum grej och jag bara orkade inte med han, men vi har prickat iallafall 3 dagar innan så det borde räcka :) troligen hade jag ägglossning i förrgår eller igår, haft ont sedan söndags men Bim är ungefär 7-8 mars kan jag tippa på! Skänk en bön åt mig att vi slipper utredning, vill så att vi får barn innan året är slut :)

• Jagerika
    frugr95 skrev 2019-02-20 11:17:40 följande:

Hur skulle ni tolka detta? Att ägget släppte igår? Eller när tror ni haha :) den blåa pilen är från testet igår och den gröna från imorses. Skiljer 25 timmar mellan dem.

Tycker nästan de ser likadana ut så behöver era ögon :D

Den översta är positivt så gå på den skulle jag säga :)
  • Jagerika
    minnie768 skrev 2019-02-20 11:00:10 följande:

Först och främst, grattis i efterskott! <3 Sen vill jag bara säga att jag vet precis hur du känner!! Sedan jag var liten har längtat efter att bli vuxen, drömt om livet på en egen gård med ett roligt jobb. Sen skulle jag ut och resa i världen och jobba på olika gårdar, sen gifta mig och ha minst 1 barn innan jag blev 25. När 25-års dagen närmade sig insåg jag att jag varken skulle vara gift eller mamma så sa att innan jag är 30 ska de ske!! I år fyller jag 30 år, jag är inte gift och inte ens gravid. Jag har ett jobb som jag inte riktigt trivs med, men det funkar (definitivt inte ett "roligt" jobb), jag har världens underbaraste sambo (men inte ens snack om giftemål) och jag har inte varit utomlands för att jobba.. Jag har absolut ett bra liv, men det känns så otroligt tungt och ångesten att bli 30 senare i år håller på att äta upp mig. Skulle jag bli gravid nu har jag fortfarande en chans att få fylla 30 som mamma. Men det känns hopplöst just nu :'(  Stor kram till dig, nu hoppas vi ändå att våra nya kosttillskott ska hjälpa oss mot ett plus <3 <3 <3 

Jag tänker precis som du! Ville ha första barnet mellan 23-25 men som sagt det blev ju bara kaos allting där ett tag! Jag älskar att resa också och har rest endel genom att jag har dansat. Jag har tävlingsdansat i streetdance och mitt mål var att ta mig till EM och VM. Jag kämpade hårt och klarade mitt mål och år 2009 som 17 åring, tävlade jag EM i Slovenien och VM i polen. Jag va så sjukt stolt att jag hade nått ett så stort mål i mitt liv! Jag tror jag är lite tävlingsinriktad när det gäller barn också. Att jag ger mig fasen inte fören jag står där med ungen i famnen! Jag har gjort allt i mitt liv som jag har velat göra, rest, umgåtts med vänner och familj, festat och träffat killar. Nu när jag väl lugnat ner mig och vill bilda familj så tar det liksom bara stopp? Mitt liv skulle vara komplett med ett barn som gör våran lilla familj som en riktig familj <3
  • Jagerika
    RedAngel skrev 2019-02-20 12:41:38 följande:

Ååh, den där eviga väntan!!!!!! Spännande men olidligt! =) Jag ska be för dig <3

Haha tack <3 det är rätt skönt att ÄL är över för det gör så ont på mig!
  • Jagerika
    minnie768 skrev 2019-02-20 16:15:47 följande:

Jag testar nu för första gången, är på CD18 idag, ser man bakåt i tiden har min äl skett mellan CD 15-20 senaste månaderna. Äl var dock beräknat till igår men har fortfarande bara fått "hög" (vilket jag fått ca 1,5 vecka. Vet inte riktigt vad jag hade förväntat mig, men på något sätt är jag besviken, vet inte riktigt vad skillnaden är mellan en monitor eller ägglossningstest med dubbel hormonindikator?! Men men, hittade en begagnad så ville ändå testa. Hade jag köpt till fullpris hade jag nog blivit lite besviken tror jag. 

Hoppas du upplever det annorlunda! :)WOW!! Har alltid velat dansa streetdance men hittade aldrig någon förening där jag bodde. Så det blev cheerleading, var med i SM några gånger men kom oss aldrig vidare utomlands.

Men känner som du, tänk när våran knodd kommer <3 Snart Jagerika, snart lyckas även vi <3 :)

Det är verkligen hur kul som helst och saknar det ibland! :) ja snart är det våran tur! :D tar du en eller två tabletter av glandinet? Det har du säkert sagt men har glömt xD
  • Jagerika

ALLTSÅ BRUDAR JAG ÄR SÅÅ GLAD!!! trodde jag skulle få vänta i 3 jävla månader på första mötet till en utredningen men IDAG kom en kallelse till 4 MARS REDAN!!! Jag ryyyyyser av spänning :D :D det tog alltså 4 veckor från att jag skickade brevet på posten tills jag får gå på möte! Helt jävla otroligt!!!! <3

• Jagerika
    Grumpycavat skrev 2019-02-21 22:42:52 följande:

Åååh Grattis! Håller alla tummar för er.

frugr95 skrev 2019-02-21 22:52:50 följande:

Men ÅH!!! Stort grattis!!<3 Vilken lättnad att de gått så snabbt :D Hoppas det blir ett givande möte och det är ju strax innan din BIM va? :)

Tack så mycket! :D ja min Bim är nånstans mellan 6-8 mars! Det är ett hälsomöte fattade jag det som, ska prata lite och sen få remiss till provtagning :D känns så skönt att det äntligen hände r nått! <3
  • Jagerika
    Emmissss skrev 2019-02-22 07:36:58 följande:

Så spännande och vilken lättnad!!! Håller alla tummar och tår för er! <3

Tack så mycket! Ska bli så spännande att se vad dom har att säga :D
Svar på tråden BIM Mars 2019