minnie768 skrev 2019-02-20 11:00:10 följande:
Först och främst, grattis i efterskott! <3 Sen vill jag bara säga att jag vet precis hur du känner!! Sedan jag var liten har längtat efter att bli vuxen, drömt om livet på en egen gård med ett roligt jobb. Sen skulle jag ut och resa i världen och jobba på olika gårdar, sen gifta mig och ha minst 1 barn innan jag blev 25. När 25-års dagen närmade sig insåg jag att jag varken skulle vara gift eller mamma så sa att innan jag är 30 ska de ske!! I år fyller jag 30 år, jag är inte gift och inte ens gravid. Jag har ett jobb som jag inte riktigt trivs med, men det funkar (definitivt inte ett "roligt" jobb), jag har världens underbaraste sambo (men inte ens snack om giftemål) och jag har inte varit utomlands för att jobba.. Jag har absolut ett bra liv, men det känns så otroligt tungt och ångesten att bli 30 senare i år håller på att äta upp mig. Skulle jag bli gravid nu har jag fortfarande en chans att få fylla 30 som mamma. Men det känns hopplöst just nu :'( Stor kram till dig, nu hoppas vi ändå att våra nya kosttillskott ska hjälpa oss mot ett plus <3 <3 <3
Jag tänker precis som du! Ville ha första barnet mellan 23-25 men som sagt det blev ju bara kaos allting där ett tag! Jag älskar att resa också och har rest endel genom att jag har dansat. Jag har tävlingsdansat i streetdance och mitt mål var att ta mig till EM och VM. Jag kämpade hårt och klarade mitt mål och år 2009 som 17 åring, tävlade jag EM i Slovenien och VM i polen. Jag va så sjukt stolt att jag hade nått ett så stort mål i mitt liv! Jag tror jag är lite tävlingsinriktad när det gäller barn också. Att jag ger mig fasen inte fören jag står där med ungen i famnen! Jag har gjort allt i mitt liv som jag har velat göra, rest, umgåtts med vänner och familj, festat och träffat killar. Nu när jag väl lugnat ner mig och vill bilda familj så tar det liksom bara stopp? Mitt liv skulle vara komplett med ett barn som gör våran lilla familj som en riktig familj <3