• Jagerika

BIM Mars 2019

Jag skrev igår att jag hade ÄL och det märks verkligen! Har alltid varit lite smått förbryllad av mina flytningar då dom blir som vatten istället för sega och trådiga MEN IDAG är dom långa, flera cm och jag blev så glad att jag skrattade högt på toan på jobbet xD haha att man kan bli glad av flytningar är ju helt galet Hahaha!! Ska försöka få till det ikväll igen för att vara säker :D

• Jagerika

Idag är ingen bra dag. Förlåt för lite negativt prat men jag vill bara skriva av mig lite <3

Imorgon fyller jag 27 år och vi började försöka för 1 år och 2 månader sen och fortfarande inget plus. Jag känner mig gammal, misslyckad och förtvivlad. Trodde jag skulle ha barn redan vid 25 men min dåvarande sambo var otrogen med två andra tjejer, under tiden vi pratade om att skaffa barn. Allt gick i kras. Som tur var träffade jag min nuvarande underbara sambo ett halvår senare. Fortfarande skör efter allt som hände men han fick mig att se allt på den ljusa sidan igen! Efter 1 år tillsammans flyttade vi ihop och bara några veckor efter inflyttarn så slutade jag med mina piller. Jag va så jävla lycklig! Tänkte att jag skulle äntligen få bli mamma vid 26 år. Det blev ingen bebis vid 26 år och i morgon har det gått ytterligare ett år. Vi har fått godkänt för utredning men det kommer dröja ca 3 månader dit och sen då? Tänkte om vi inte ens kan få barn. En barnlös 27 årig tjej som är lågutbildad pga av dåliga förhållanden till både skola och familj. Jag är så glad att jag idag har min sambo och mina vänner men framförallt min mamma som fått stå ut med så mycket! Jag vill kunna ge min sambo titeln pappa och min mamma titel mormor. Men det verkar ju dröja :( jag kanske är känslig för jag har ägglossning just nu men det känns förjävligt! Jag har fast jobb, hus, ny bil och en underbar sambo så ska egentligen inte klaga. Men den där biologiska klockan tickar hål i huvudet på mig att jag snart bryter ihop! Förlåt tjejer men ni verkar så fina allihopa så känns bra att kunna skriva av sig här <3

• Jagerika
    frugr95 skrev 2019-02-18 20:38:54 följande:

Ja ibland så känns livet bara så JÄVLIGT och orättvist.. men det är helt okej <3 varenda kvinna i ens närhet verkar knappt hinna ta av sig trosorna innan hon är på smällen - känner jag vissa dagar.

Jag är 23 så kan inte relatera MEN lyssnade på Kenza och Danis poddavsnitt där Dani säger att dem är ju faktiskt unga mammor (28 år) och att de flesta får senare i Stockholm (och andra storstäder enligt henne) så hon kände sig faktiskt ung mamma :) men det är ju verkligen skillnad när man längtat länge såklart <3 Du är i absolut perfekt ålder för din kommande bebis, det kommer bara kännas så rätt och att det är den bebisen som du och din sambo väntat på!!

Tänk vilken tur att du inte fick bebis med ett sånt as som var otrogen - din kropps plan planerade säkert det i smyg så du nu får den bästa pappan!

Stor kram!!

Ja jag är väldigt glad jag slipper den idioten idag! Men ändå så känna det lite tungt när man vill något såå mycket :/ min bror ska ha sitt andra barn nu i maj, en vän ska ha sitt andra barn i april och från höger till vänster blir alla gravida. När ska det bli våran tur liksom? Hade varit glad av att bara veta att jag kan bli gravid överhuvudtaget men vi får bara vänta och se. Tack för du svarade lilla gnälla mig <3
  • Jagerika
    Em0ma skrev 2019-02-18 20:48:47 följande:

Förstår dig helt, fyller 28 på lördag och trodde verkligen jag skulle ha barn nu, sambo sen 4år tillbaka fast jobb och allt detdär, bara väntat på att sambon skulle bli redo. slutade på p-piller i april förra året och trodde det skulle gå snabbt men tydligen inte.. alla mina vänner har barn eller ska ha barn, bara jag kvar känns det som. Men har bestämma mig att denna månaden SKA jag bli gravid! Äl nästa vecka så vi börjar ligga dagligen från min födelsedag och 1v framåt. Och tycker att bli gravid är den bästa födelsedagspresent jag kan få. Vill inbilla mig att det är därför äl ligger så nära inpå min födelsedag :D

Då vet du precis hur jag känner! Samma här alla blir gravida så lätt känns det som, man blir så ledsen ibland :/ jag fyller ju år i morgon och har ägglossning nu så tänker lite som dig att man kanske blir befruktad på sin födelsedag, det hade varit sjukt häftigt faktiskt :)
  • Jagerika

BIM LISTA

1/3 Malin 888, vwmamman, Mezzy, elinanorden, Funderar, MaoaM

2/3 Love5, ETOVA, Seseli

3/3 Eveh

4/3 Minnie768

5/3 Editb, CH90, NervösAnonym, babymys

6/3 Honsomlängtar, Birdiz, Nr2år2019

7/3 QueenS, Missempi, frugr95

8/3 Sjp30, Bebislängtan, Jagerika

9/3 Siri88

10/3 Kakan32 , Senistarten, Jsv17

12/3 EliMil, Emmissss, Pluppa, RedAngel

13/3 evi82

14/3 Anonim(Milla)

15/3 Em0ma, Kajsan86, Räkan123

16/3 Hallonsaft24

18/3 Grumpycavat

Jag ändrar min Bim då jag tror ÄL är idag för jag har verkligen en så otrolig äl-värk idag! Bim 8 mars istället :)

• Jagerika
    frugr95 skrev 2019-02-19 08:30:08 följande:

GRATTIS på födelsedagen!! Hoppas du får en fin dag :)

Tycker det är så coolt att vissa av er känner ÄL! Jag hafe varit helt ovetandes om det inte var för temp och stickor haha :D

Nämen tack så mycket <3 vad du är gullig!! :D jag känner så mycket så fick ta värktabletter förut så det är rätt jobbigt ibland! Kan inte sitta rakt upp utan får sitta på sidan för jag är så öm!
  • Jagerika
    Jilo skrev 2019-02-19 08:13:00 följande:

Grattis på födelsedagen! Hoppas det känns lite bättre idag även om jag verkligen förstår dig <3 Har ju sett dig i flera trådar och hoppas verkligen att du får ditt plus snart!

Såg att du undrade över EPA-glandin. Jag hade i höstas fem misslyckade försök bakom mig när jag gick igenom en låda och hittade mina gamla kosttillskott som jag slutade äta sist jag var gravid. I lådan låg vad jag förväntade mig och något jag glömt bort, EPA-glandin. Började genast äta dom och blev gravid...Kan ju såklart vara en slump! Men nu när jag fick min mens så började jag äta dom igen, man kan ju alltid hoppas :)

Tack så jättemycket! Det värmer verkligen <3 ja jag hoppas dessa tabletter funkar! Har även köpt tabletter åt mannen så vi får en extra boost med zink och magnesium till honom :D ska man sluta äta EPA tabletter nu vid ÄL? Vet du det? För det verkar inte som det är nått dåligt med dom? Tog ingen i morse för jag visste inte!
  • Jagerika
    Jilo skrev 2019-02-19 09:25:12 följande:

Hm, vet inte, men jag har hört att de hjälper ägget att fästa så jag har dom andra gångerna ätit till positivt graviditetstest. Sedan kanske de går att äta vid graviditet också, har ju inte kollat utan då bytt ut dom mot andra gravidtillskott.

Jag kommer nog fortsätta äta dom, det va tydligen bra saker i dom tabletterna som man kunde äta när som helst :)
  • Jagerika
    frugr95 skrev 2019-02-19 09:48:22 följande:

Blev förvånad imorses när jag fick fast glad gubbe på CB och positivt på billiga testet.. trodde ägglossningen skulle ske om 2 dagar typ! När har ni haft sex för att öka chansen? Iförrgår och igår var vi för trötta hahah.. så har haft sex 14e, 15e och 16e.. också får vi ju ha sex idag och flera dagar framåt!

Kommer få ha sex typ klockan 5 imörrn för mannen börjar tidigt och jag sover borta på jour!! Sömnbristen börjar redan innan bebis ;)

Då har vi ÄL samtidigt, vad roligt! Vi har också prickat väldigt bra, 14,16,17,18 och förhoppningsvis idag :D
  • Jagerika
    RedAngel skrev 2019-02-19 11:23:52 följande:

Grattis på födelsedagen :) Du är en av dom som verkligen ger mig hopp med dina envishet o pepp!

Nu hoppas jag verkligen att det ska gå för dig den här gången! <3

Åh alltså jag blir så glad när ni är så gulliga <3 det är många som säger att jag är envis och positiv men ibland kommer allt över mig som en stor käftsmäll. Försöker va glad och bara tänka att det kommer bli barn en dag men det är svårt ibland! Jag hoppas verkligen också att det blir min tur snart :D
Svar på tråden BIM Mars 2019