• frugr95

BIM Mars 2019

Jagerika skrev 2019-02-13 21:08:39 följande:

Idag har jag fått brev att vi blivit godkända för utredning!! Känns så roligt och jag längtar såå mycket tills första mötet :D äntligen kanske vi går i rätt riktning och allt känns faktiskt inte lika hopplöst längre :)

Åh va spännande! Skönt att få lite positivs besked :D kram!!
  • frugr95
    Jagerika skrev 2019-02-14 08:15:04 följande:

Tack så jättemycket!! Var lite orolig då jag inte visste om man skulle varit tillsammans 2 år eller sambo två år, vi har varit sambo lite över 1 år men tillsammans 2. Men tydligen så va vi kvalificerade då vi blev godkända :D det känns som en sten föll från min axlar!

Jaha visste inte att de fanns såna kriterier, trodde de va bara man försökt längre än ett år.. Men när är första mötet och vad händer då? Är det ett samtal eller undersökning? :)
  • frugr95

Läst att några andra förlorat graviditeter på olika vis.. och jag undrar hur tänker ni kring att försöka igen? Jag har sååån längtan men även sån jävla ÅNGEST. Är livrädd för att bli gravid igen och gå igenom allt en gång till.. Behöver lite pepp :(

• frugr95
    Jsv17 skrev 2019-02-15 09:51:22 följande:

Ja, jag fick mitt andra missfall på rad nu i Februari... hade även ett tidigt i Månadskiftet Okt/Nov för min del handlar det om att sörja färdigt, vilket jag faktiskt gjorde rätt snabbt... och sen att ha en plan vid en ny graviditet. Dels med vården, jag kommer få ett tidigt vul (sist nu var det ett MA och det tog lite tid innan kroppen tog tag i det) förhoppningsvis för att jag ska bli lite lugnad, men även slippa gå länge om det avstannat innan hjärtslag igen och lite mer extra uppföljning i början, sedan kommer jag inte testa tidigt, ingen stress över huruvida det är ett streck, om det ökar osv utan två ggr max en gång efter bim, typ bim +2-3 och sen en gång till kanske typ 1,5v senare så det SKA vara en tydlig ökning. Jag kommer heller inte ladda hem några appar eller boka några andra tider innan mitt tidiga vul, detta då jag upplevde raderingen av appar och avbokning av tider som det allra jobbigaste mitt i allt. Sedan är jag helt enkelt en obotlig optimist, så det är klart det ska gå vägen nästa gång, vägrar tro något annat

Jag kommer alltid vara rädd i början, efter allt jag varit med om, så för min del handlar det om strategier att hantera den på bästa sätt.

Ja det låter ju klokt! Fick redan vid ultraljud i vecka 14 att jag hade mola så man hade ju gått runt och längtat, hade 5 appar och alla mina vänner visste.. så man kände sig så lurad :( men ska absolut ta ditt tips och inte ha appar förrän ultraljud.
  • frugr95
    Jsv17 skrev 2019-02-15 16:53:06 följande:

Har de inte lagt upp en sådan plan för dig redan så ring mvc direkt när du plussat igen och berätta vad du varit med om, att du har ångest och är rädd så du behöver få ett tidigt vul. Det finns ju inga garantier men har man sett ett hjärta slå i v.7-8 så går ju missfallsrisken ner till typ 2-3% och iaf jag finner lugn i statistik, om du tror du kan göra det kolla den här hemsidan www.datayze.com och deras misscariage probability Chart, jag tittar på kolumnen ?probability of NOT misscarying? då inser man att även om missfall är vanligt så går faktiskt betydligt fler graviditeter hur bra som helst

Hade två samtal med BM innan jag lades in på sjukhuset och sen har gyn på sjukhuset skött ?mitt fall? så kommer ju få ringa barnmorskemottagningen om jag plussar för att berätta. Men jag har rätt till tidigt ultraljud. Ska kolla den hemsidan. Tack <3
  • frugr95

Detta blir försök ett :) men testat sen i nov med ÄL stickor. Har fått utslag med clearblues test tidigast på cykeldag 13 då ägglossning skett cykeldag 18. Men testar ändå på dag 12 som det är idag då det är rekommenderat i bruksanvisningen. Nu är testningen igång här haha :D
  • frugr95
    Anonym (Orolig) skrev 2019-02-15 15:51:16 följande:

Hej, är på Bim +4 och tog ett gravtest i onsdags, tok negativt! Tog en ägglossningstest nyss, vågar inte ta gravtest! Rädd att bli ledsen. Men den visade hyfsad starkt!

Se bilden!

Har jag eller har jag nyligen haft min ägglossning? Blir inte klok på min kropp!

Har du tagit gravtest efter du tog detta ältest? Jag plussade svagt med gravtest och så starkt på ältest som ditt visat sist jag plussade :)
  • frugr95
    babymys skrev 2019-02-16 09:09:46 följande:

Hej alla fina! Verkar som att äl är tidig denna månaden och har haft utslag på äl-test (CB digital) tre dagar på rad nu. Gubben på testet blinkar fortfarande men tippar på att äl händer idag eller i morgon, hade gått ner 0.5 i temp idag också Detta betyder ju att BIM blir runt 2-3 mars

Det har mysts mycket sen i torsdags, men herregud för ett projekt man känner sig som! haha! Upp tidigt på morgonen, sex här och där, det luktar som en fiskmarknad där nere (haha ursäkta), han är om öm om sin och det är jag om min, dom senaste liggen har varit sjuuuukt oromantiska för att säga det milt  så inne på tredje dagen ser killen och jag på varandra, drar båda djupa andetag och bara "jaaaaha, nämen då får vi väl köra på igen då...". Ett projekt som sagt! Men vi skrattar och skämtar om det och går det vägen denna gången så är det ju definitivt värt det!

Hur går det för er andra?    

Var tvungen att skratta högt på jobbet haha!! Jag och min man har sex varje dag nu innan ÄL och vi var så osams igår men hade sex ändå så slutade med att vi båda låg och skrattade!! Ett projekt minst sagt ;) skönt att höra att man inte är ensam!! Första gången jag använde cb digital visade den cirkeln i fyra dagar och sedan den fasta gubben direkt och hoppade över den blinkande? Men sedan de två andra månaderna visades den blinkande flera dagar innan max gubben.. skumt :) huuur gör du den där blomman? :D
  • frugr95
    Jsv17 skrev 2019-02-16 12:45:32 följande:

Jag har också börjat testa nu! Var väldigt negativt igår givetvis, men jag vill börja i tid då man inte vet hur kroppen reagerar nu, så vill inte riskera missa äl, känns så härligt att vara igång igen Jag är på dag 13, så vi ligger rätt lika men räknar med förskjuten cykel och äl iom missfallet men hoppas ändå kroppen repar sig snabbt!

Åh men va kul me nästan samma dag :D hoppas de visar positivt snart! Man känner ju typ att man testat i hundra år efter bara två-tre dagar Hahah.. :D
  • frugr95
    Nr2år2019 skrev 2019-02-16 14:41:06 följande:

Hur störande att man inte kan göra citattecken !!?

Haha ja sjukt störande!! Och tvångsligg va faktiskt bra ord hahaha
Svar på tråden BIM Mars 2019