• frugr95

BIM Mars 2019

Jsv17 skrev 2019-02-28 17:23:00 följande:

Har aldrig testat efter positivt förut, men ville kolla, idag är det digitala negativt och stickan man klickar ut har sjunkit rejält, kan jag tolka det som att jag hade rätt och ägget förmodligen släppte inatt? Isf har vi prickat toppen, med igår och sen tänkte vi ikväll också för säkerhetsskull

Vill bara säga att jag har hängt i många bim-trådar, när vi försökte med sonen och nu när vi försökt med syskon har det kubik så blivit många då vi haft problem med missfall nu... och den här är nog den mest aktiva pch peppiga tråden jag varit i! Så härligt, så tack tjejer för att man får lite pepp när man behöver det, och för att man kan ventilera när man behöver det, gör den här lite halvjobbiga resan (iaf bitvis) lite lättare när man inte känner sig ensam <3

Ja det verkar verkligen vara som du skriver med testerna! Man blir lättad när man ser såna tydliga kontraster och slipper stirra sig blind!Skrattande

Tycker det är sjukt skönt att skriva här och följa alla andra, ingen av mina vänner vill ha barn och förstår inte alls den här jobbiga väntan, (misslyckandena) om man får säga så och liksom den där gnagande jävla längtan! Men massa pepp kommer lastat här nu med {#emotions_dlg.flower} Hur lång väntan till BIM har du nu? Glömmer allas hele tin haha..

• frugr95
    Anonym (Syskonlängtan) skrev 2019-02-28 18:59:58 följande:

Jag har fan ingen karaktär... Har mått skit idag och bestämt mig för att testa ikväll. Så sitter och väntar på att jag ska kunna klämma ur mig nåt att testa med. Håll tummarna! Fy fan vad nervvrakande det här är..

Säger som Malin888, visa testet sen :D
  • frugr95
    Anonym (Syskonlängtan) skrev 2019-02-28 21:19:53 följande:

Hörni, det gick. Och min första och i princip enda känsla är rädsla. Efter 15 månader och 2 missfall. (Ok, missförstå mig rätt, jag är givetvis överlycklig) Men jag är så livrädd att det inte ska gå hela vägen denna gång heller. Tårarna kan inte sluta rinna. Hur slappnar man av inför sånt här, utan att gripas av panik? Nu gäller det att sysselsätta sig med aktiviteter tillsammans med sonen antar jag. Försöka tänka på annat så gott det går, för att få tiden att gå. Jag hänger kvar här och följer er andra, hoppas så att plussen kommer på löpande band här under mars! :)

Också 2-3 veckor!! Åh va kul!!! Stort grattis :D
  • frugr95
    Liit skrev 2019-03-01 05:53:03 följande:

Jag kanske borde ta upp detta i en gravid tråd. Men jag är så trygg med er så vill gärna lufta det här.

Jag har ju två missfall på rad bakom mig här, och är såklart lite orolig till och från även om jag börjar släppa det. Men visst borde det vara ett gott tecken att testen visar allt starkare? Det med svagt streck tog jag igår, det med starkt tog jag nu på morgonen.

Nej skit i gravidtrådar haha häng me oss! Ja skitbra! Som någon skrev så dubblas ju hcg i kroppen när du är gravid. Förra gången jag var gravid använde jag de test du jag och stegringen hos mig var likadan! Så glad för din skull :)
  • frugr95
    Jagerika skrev 2019-03-01 05:50:53 följande:

Vad ser ni?

Gick in på instagram och kopierade in din bild och lekte lite med kontrast och skuggor! (Ja jag är knäpp tydligen).. jag kaaan se lite men skitsvårt! Har du tagit nåt mer eller i annat ljus? :)
  • frugr95
    Jagerika skrev 2019-03-01 07:38:20 följande:

Nej det är mörkt ute när jag vaknar ( går upp 05.00) och sambon sover så kan inte tända direkt nånstans utan det är toaljuset på bilden! Och då blir det grynigt :( får hoppas det blir starkare i helgen så det syns på bilden bättre :D

Ja de får vi hålla alla tummar och tår för! Jag ser skugga men svårt att urskilja just om det är skugga eller färg.. fan va jobbigt Hahha du måste uppdatera med mer test sen så vi får veta :D
  • frugr95

Jag lovade mig själv att vänta på mensen och iiiinte testa innan :))) men är galen och testat tre ggr varav den ena fick ni se! Den är ju känslig som mäter 10 men tog en som mäter 25 imorses och ser ju inget! Fan va man ska hålla på och inte ha tålamod..

• frugr95
    MaoaM skrev 2019-03-02 17:48:53 följande:

Idag ska jag berätta för min sambo! Har hållt mej ända sen i tisdags, han är så otroligt disträ trots att jag förklarat när jag ska ha mens osv.

Vi ska ut och äta på finfin restaurang och har barnvakt. Tog ett test nu igen bara för att se så. Det inte hade hänt nåt dumt ????

Har rätt mkt ont i magen alltså, känner inte igen det alls. Vet ju att det är vanligt men är ändå orolig :(

Enligt 1177 är jag i vecka 5 idag. Räknar cb den aktuella graviditeten?

Men åh va spännande!!! Sjukt hur du kunnat hålla dig! Clearblue räknar från när du blev befruktad och 1177 från sista mensens första dag så det stämmer bra med vecka 5 då :) ont i magen är jättevanligt <3 du måste uppdatera hur han reagerade!!

Och jag har ju också plussat efter mola nu, har du kontaktad gyn än?:)
  • frugr95
    Anonym (Linnea) skrev 2019-03-02 19:54:23 följande:

Vad säger ni?.... törs jag hoppas?

Väntar mensen på tisdag.

Ser ingen bild??:) ladda upp igen!
  • frugr95
    Anonym (Linnea) skrev 2019-03-02 21:36:20 följande:

Nu? ????

Svårt att avgöra med filter :) men testa igen imorgon med morgonurinen
  • frugr95
    MaoaM skrev 2019-03-02 23:15:57 följande:

Men har jag missat att du plussat, fan va fint! Knäppt att vi är rätt synade med molor å graviditeter haha

Jag har inte kontaktat gyn, men har bokat tid hos bm. Fått tid 14/3. Hon jag bokade tiden med frågade mig hur rutinerna vid mola var. Ledsamt. Hoppas på att få tul i v8 kanske? Eller vad ska man räkna med?

Hur har du gjort?

Det måste va ett tecken ;) haha!

Jag har blivit frågad flera ggr av vårdpersonal vad mola ens är.. sjukt! Så jag har frågat massa hur man ska göra vid ny graviditet och de på gyn vill att jag ringer dit eftersom barnmorskemottagningen inte har ultraljud. Men de kanske de har i Göteborg? Där bodde du väl? :) så jag tänker vänta tills typ torsdag för ska ha mens på tisdag (vågar inte tro det än!), då ringer jag gyn. Sen efter ultraljud där kontaktar jag BM tror jag :)

Man kan se mola så tidigt som vecka 6 har jag förstått men beror väl på när man får tid så runt 6-9 ska man kolla! Det ska man kräva för så ska det va <3
  • frugr95
    MaoaM skrev 2019-03-03 08:00:42 följande:

Aha då ska jag ringa upp dom igen å be att vi gör det direkt. Jo de flesta mvc har ultraljud, smidigt att man under hela graviditeten kan ta sig en liten kik :)

Smidigt att de har ultraljud :) här i min lilla kommun för man åka till sjukhuset i andra staden för ul :)
Svar på tråden BIM Mars 2019