• Forumvärd

Snökaos?

Snön vräker ner över Sverige. I alla fall om man ska tro väderleksrapporten. Hur ser det ut hos dig och var i landet befinner du dig?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-03-14 13:48
    Edit; Test

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Snökaos?
  • lilagrodautanben

Tack! Det blir han väldigt glad över att höra hälsar han!

Forumvärd skrev 2019-02-03 19:56:08 följande:

Stackare. Det förstår jag att du gör. Jag är väldigt tacksam för det jobb din man och andra i snösvängen utför

• lövet2

Det snöar lite, men inte ens så mycket att jag måste skotta än så länge. Egentligen kanonbra väder just nu. Norrbotten.

• cosinus

Ingen snö....än. Lite less på kyla då det i princip varit -18 till -25 i drygt två veckor med något kort undantag på -12.

Ska komma snö närmaste dygnet men där jag bor är vi vana med snö och kaoset brukar utebli. I snitt en gång per år brukar gatorna driva igen så grannarna får hjälpas åt att putta/gräva loss varandra så alla tar sig hem. Inte hänt än i vinter så kanske blir i veckan då :)

• flygrl

Snöar inte nu och -10 grader. Det ligger väl några dm snö på marken.

Sthlm, söderort.

• Anonym (H)

Beror väl på hur man ser på det. Jag är inflyttad norrlänning i Östergötland och här tycker alla att det är snökaos. Men för mig är det här helt normalt och som det ska vara en vintermånad!

• Anonym (anonym)

Jag är inflyttad norrlänning som bor i Östergötland. Men jag minns hur vi fick drygt 1 meter snö här 17 nov 1995, och DÅ var det snökaos vill jag lova !

Detta är bara vanligt vinterväder som vi har nu 2019. Vi har väl en 10-20cm totalt här nu.

• Forumvärd
    Nandez skrev 2019-02-03 20:10:53 följande:
    Det ska komma mer och kallare ska det bli.

Ja, det verkar så. Här snöar det fortfarande och det verkar inte minska.
  • Anonym (Fin)

Finland , ja det vräker ner

• Forumvärd
    riboflavin skrev 2019-02-03 20:25:06 följande:
    På jobbet har vi fortfarande ett "beredskapsförråd" och en katastrofplan sen novemberstormen 1995. Då tog sig 3 personer till jobbet och lyckades hålla stället på fötter (djurhållning så man kan inte bara låta det stå) under 3 dygn. Det är lite av en legendarisk bedrift då vi normalt är ca 45 pers, varav ca 20 är dedikerade till olika former av djurskötsel. I ett förråd finns alla nödvändigheter för att hålla liv i 10 personer en vecka om bygget blir helt isolerat som då. Vid varningar för extremt väder så är planen att 2 personer sover kvar här.
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.

Klokt att ha en beredskapsplan och förråd. Det är inte ovanligt med strömavbrott när det stormar. Undrar hur många som har mat och andra nödvändigheter om det skulle behövas?
Svar på tråden Snökaos?