Inlägg från: Forumvärd |Visa alla inlägg
  • Forumvärd

Snökaos?

Snön vräker ner över Sverige. I alla fall om man ska tro väderleksrapporten. Hur ser det ut hos dig och var i landet befinner du dig?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-03-14 13:48
    Edit; Test

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Snökaos?
  • Forumvärd
    lilagrodautanben skrev 2019-02-03 19:42:06 följande:
    Snöar och mycket bilolyckor men vi är vana, bor i Härnösand - strax utanför Sundsvall

Samma läge här! Jag är lagom less på snöslungan nu!
  • Forumvärd
    Nandez skrev 2019-02-03 19:43:23 följande:
    Nej ,det har slutat men det har snöat massor tidigare idag.

Skönt. Hoppas ni slipper mer snö eller i vart fall hinner få undan den här skörden tills nästa kommer.
  • Forumvärd
    riboflavin skrev 2019-02-03 19:46:12 följande:
    Här har inte snöat sen i torsdags, vi har 10-15 cm som ligger sen tidigare. Mölndal, Västa götaland.
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.

10 cm låter alldeles lagom!
  • Forumvärd
    lilagrodautanben skrev 2019-02-03 19:48:23 följande:
    Samma här men jag är mest less att inte ha sett min make på två-tre veckor då han plogar :( ensam med magsjuka barn är ingen höjdare. Längtar tills vi kan ära en middag och gå och lägga oss ihop!

Stackare. Det förstår jag att du gör. Jag är väldigt tacksam för det jobb din man och andra i snösvängen utför
  • Forumvärd
    Anonym (F.d norrlänning) skrev 2019-02-03 19:49:04 följande:
    Inte snöat alls idag. Lite grann varje dag tidigare i veckan, men kaos- nä. Har några dm. snö. Inget mot vad mamma har uppe i norra norrland. Eller vad vi hade värstingåret -88. Då hade vi minst 1,10 på plan mark, drivorna var meterhöga och det fanns snö kvar på vissa ställen till midsommar. Och julen -09. Det kom 85 på tre dagar. Då bestämde vi att det var sista julen vi åkte upp!

Rediga drivor! Jag minns vintern 94. Då hade vi så mycket snö att vårt köksfönster var helt igenmurat.
  • Forumvärd
    Nandez skrev 2019-02-03 20:10:53 följande:
    Det ska komma mer och kallare ska det bli.

Ja, det verkar så. Här snöar det fortfarande och det verkar inte minska.
  • Forumvärd
    riboflavin skrev 2019-02-03 20:25:06 följande:
    På jobbet har vi fortfarande ett "beredskapsförråd" och en katastrofplan sen novemberstormen 1995. Då tog sig 3 personer till jobbet och lyckades hålla stället på fötter (djurhållning så man kan inte bara låta det stå) under 3 dygn. Det är lite av en legendarisk bedrift då vi normalt är ca 45 pers, varav ca 20 är dedikerade till olika former av djurskötsel. I ett förråd finns alla nödvändigheter för att hålla liv i 10 personer en vecka om bygget blir helt isolerat som då. Vid varningar för extremt väder så är planen att 2 personer sover kvar här.
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.

Klokt att ha en beredskapsplan och förråd. Det är inte ovanligt med strömavbrott när det stormar. Undrar hur många som har mat och andra nödvändigheter om det skulle behövas?
  • Forumvärd
    Anonym (Fin) skrev 2019-02-03 22:06:41 följande:
    Finland , ja det vräker ner

Oj. Det kanske är snöfall i hela Skandinavien!
  • Forumvärd
    Anonym (Fin) skrev 2019-02-03 23:56:08 följande:
    Finland hör inte till Skandinavien ;)

Där ser du hur insnöad jag blir av all snö!
  • Forumvärd
    Anonym (spam) skrev 2019-02-05 05:18:27 följande:
    Vad fyller den här tråden för funktion? Vad är det som ska diskuteras? 

Det är dagens fråga! Du får gärna diskutera frågeställningen och gärna också lägga upp en bild om du känner för det!
Svar på tråden Snökaos?