• Forumvärd

Snökaos?

Snön vräker ner över Sverige. I alla fall om man ska tro väderleksrapporten. Hur ser det ut hos dig och var i landet befinner du dig?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-03-14 13:48
    Edit; Test

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Snökaos?
  • riboflavin
    Forumvärd skrev 2019-02-03 19:47:43 följande:

10 cm låter alldeles lagom!

Ja, för ovanlighetens skull har vi faktiskt haft köldgrader så att snön ligger kvar. Västkusten är ju annars synonymt med slask från nov till april.

Kan inte minnas sist vi hade "vackert väder"-vinter faktiskt så vi njuter i fulla drag.
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Forumvärd
    Anonym (F.d norrlänning) skrev 2019-02-03 19:49:04 följande:
    Inte snöat alls idag. Lite grann varje dag tidigare i veckan, men kaos- nä. Har några dm. snö. Inget mot vad mamma har uppe i norra norrland. Eller vad vi hade värstingåret -88. Då hade vi minst 1,10 på plan mark, drivorna var meterhöga och det fanns snö kvar på vissa ställen till midsommar. Och julen -09. Det kom 85 på tre dagar. Då bestämde vi att det var sista julen vi åkte upp!

Rediga drivor! Jag minns vintern 94. Då hade vi så mycket snö att vårt köksfönster var helt igenmurat.
  • Meriall

Snöar vanligt. Inget kaos men massor på marken. Hoppas det är plogat imorgon så man tar sig fram. Västerbotten kust.

• Anonym (F.d norrlänning)
    Forumvärd skrev 2019-02-03 20:02:12 följande:

Rediga drivor! Jag minns vintern 94. Då hade vi så mycket snö att vårt köksfönster var helt igenmurat.
    Då bodde jag söderöver sen 5 år och vintrarna var faktiskt en anledning till flytten. Tungan ute Långt ifrån alla vintrar sen jag och maken träffades för 15 år sen som det ens varit nån snö. Mer normalt är nån cm. som ligger en vecka och sen tinar bort. Och inte mig emot, jag älskar våren!  Drömmer
  • Nandez
    Forumvärd skrev 2019-02-03 19:46:35 följande:

Skönt. Hoppas ni slipper mer snö eller i vart fall hinner få undan den här skörden tills nästa kommer.
    Det ska komma mer och kallare ska det bli.
  • Anonym (S)

Det är så fint ute och ungarna den ene frisk och den andre maginfluensaaktigtsjuk vill ut och leka.

Så typsikt. Hoppas på friskare ungar imorgon så kan vi vara i snön en stund iaf.

Nu när det äntligen finns lite i Sthlm

• Fjäril kär

Snöat här sedan i torsdags.. Hälsingland.. har nånstans 50-60 cm.. såphala vägbanor alternativt oplogat.. mängder med olyckor.

• riboflavin
    Forumvärd skrev 2019-02-03 20:02:12 följande:

På jobbet har vi fortfarande ett "beredskapsförråd" och en katastrofplan sen novemberstormen 1995. Då tog sig 3 personer till jobbet och lyckades hålla stället på fötter (djurhållning så man kan inte bara låta det stå) under 3 dygn. Det är lite av en legendarisk bedrift då vi normalt är ca 45 pers, varav ca 20 är dedikerade till olika former av djurskötsel. I ett förråd finns alla nödvändigheter för att hålla liv i 10 personer en vecka om bygget blir helt isolerat som då. Vid varningar för extremt väder så är planen att 2 personer sover kvar här.
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
Svar på tråden Snökaos?