• Jsv17

Vi som har ett eller flera MF/MA i bagaget och kämpar för ny graviditet

Jag har precis fått mitt andra MA konstaterat, hade även ett tidigt missfall i November och det andra MAt var innan jag fick min son.

Jag tänker dock inte ge upp då vi verkligen längtar efter ett syskon, men skulle vara kul att få följas åt med andra som delar de upplevelserna då bebisverkstaden och ett ev. plus känns på ett helt annats sätt när man vet hur det kan bli....

Vi måste nu vänta 10 dagar på uppföljnings-ul men jag vet att det är kört då det bara var en hinnsäck och man kunde inte se fostret, och jag borde varit 8+2, och jag plussade på äl+10/11 så inte riktigt rimligt att det var senare heller....

Pojke 9-12-17
  • Svar på tråden Vi som har ett eller flera MF/MA i bagaget och kämpar för ny graviditet
  • Smlan
    bligravid123 skrev 2019-06-11 13:15:04 följande:
    20 maj skedde detta så det är tre veckor sedan. Jag har inte fått tid för återbesök eller liknande de har inte hört av sig. Är det någonting som man bokar själv/ vet du det?
    Det brukar (tyvärr) vara lite olika. En del får återbesök bokat på en gång och en del får ringa själva. Jag fick tjata mig till ett återbesök efter att jag fortfarande fick positivt graviditetstest efter 3 veckor. Då visade det sig att jag hade rester kvar och fick ta en omgång cytotec till. Så jag skulle ringa och försöka få det boka. Om de är vrånga så stå på dig och säg att du är orolig och vill veta att allt ser bra ut.
  • bligravid123
    Smlan skrev 2019-06-11 13:27:56 följande:

Det brukar (tyvärr) vara lite olika. En del får återbesök bokat på en gång och en del får ringa själva. Jag fick tjata mig till ett återbesök efter att jag fortfarande fick positivt graviditetstest efter 3 veckor. Då visade det sig att jag hade rester kvar och fick ta en omgång cytotec till. Så jag skulle ringa och försöka få det boka. Om de är vrånga så stå på dig och säg att du är orolig och vill veta att allt ser bra ut.

Tack då ska jag ringa dem Jag är ju fortfarande positivt på ägglossningstest trots att det är tre veckor sedan
  • Smlan

Se på fan, jag är äntligen gravid igen! Är på BIM-4, ÄL+10 så att veckoindikatorn visar Gravid 2-3 veckor oroar mig lite. Först tänkte jag att det bara är positivt att hcg verkar så högt redan nu men efter en del googling så kan det också visa sig vara en mola. Eller tvillinggraviditet :) Nån som har några tankar kring det?

Jag vet att jag bara borde vara glad och njuta men djävulen på axeln sätter igång på en gång....

Jag hoppas så innerligt på en marsbebis nu!

• UndrandeSökare
    Smlan skrev 2019-06-30 14:32:41 följande:

Se på fan, jag är äntligen gravid igen! Är på BIM-4, ÄL+10 så att veckoindikatorn visar Gravid 2-3 veckor oroar mig lite. Först tänkte jag att det bara är positivt att hcg verkar så högt redan nu men efter en del googling så kan det också visa sig vara en mola. Eller tvillinggraviditet :) Nån som har några tankar kring det?

Jag vet att jag bara borde vara glad och njuta men djävulen på axeln sätter igång på en gång....

Grattis till plus. Ta hcgblodprov genom tex Werlabs.se eller Blodkollen.se istället. Blodprov är mycket säkrare än urinstickor.
  • bligravid123

Det har gått sex veckor sedan mitt påtvingade abort o jag har fortfarande inte fått mens.

Har haft under två dagar med en veckas mellanrum stora Blodklumpar men det kan väl inte räknas som mens?

• Smlan
    UndrandeSökare skrev 2019-06-30 14:58:09 följande:
    Grattis till plus. Ta hcgblodprov genom tex Werlabs.se eller Blodkollen.se istället. Blodprov är mycket säkrare än urinstickor.
    Tack!!

Hmmm, om jag inte har anledning att vara orolig så slipper jag helst att ta blodprov. Tror du att jag bör kolla upp det?
  • Phie84

Ja fick exakt samma, kan tro att det e mina test du tagit kort på.

Blev oxå chockad men de va på riktigt denna gången, gick in i v18 igår :)

Håller tummarna!

Smlan skrev 2019-06-30 14:32:41 följande:

• Smlan

[quote=79728004][quote-nick]Phie84 skrev 2019-07-01 15:36:38 följande:[/quote-nick]Ja fick exakt samma, kan tro att det e mina test du tagit kort på.

Håller tummarna!

[/

Åh, det låter betryggande! Tack för ditt svar. Jag ska försöka sluta noja nu och njuta av att det faktiskt tog sig.

Vad härligt med vecka 18. Snart RUL då? :)

• Phie84

RUL om 2v. :)

Gjort KUB å där såg allt fint ut.

Njut som bara den!

Smlan skrev 2019-07-01 17:25:04 följande:

[quote=79728004][quote-nick]Phie84 skrev 2019-07-01 15:36:38 följande:[/quote-nick]Ja fick exakt samma, kan tro att det e mina test du tagit kort på.

Håller tummarna!

[/

Åh, det låter betryggande! Tack för ditt svar. Jag ska försöka sluta noja nu och njuta av att det faktiskt tog sig.

Vad härligt med vecka 18. Snart RUL då? :)

• Smlan
    Phie84 skrev 2019-07-01 19:42:50 följande:

RUL om 2v. :)

Gjort KUB å där såg allt fint ut.

Njut som bara den!

Vad härligt. Stort grattis till er! Jag hoppas på samma lycka om några veckor :)
Svar på tråden Vi som har ett eller flera MF/MA i bagaget och kämpar för ny graviditet