• Jsv17

Vi som har ett eller flera MF/MA i bagaget och kämpar för ny graviditet

Jag har precis fått mitt andra MA konstaterat, hade även ett tidigt missfall i November och det andra MAt var innan jag fick min son.

Jag tänker dock inte ge upp då vi verkligen längtar efter ett syskon, men skulle vara kul att få följas åt med andra som delar de upplevelserna då bebisverkstaden och ett ev. plus känns på ett helt annats sätt när man vet hur det kan bli....

Vi måste nu vänta 10 dagar på uppföljnings-ul men jag vet att det är kört då det bara var en hinnsäck och man kunde inte se fostret, och jag borde varit 8+2, och jag plussade på äl+10/11 så inte riktigt rimligt att det var senare heller....

Pojke 9-12-17
  • Svar på tråden Vi som har ett eller flera MF/MA i bagaget och kämpar för ny graviditet
  • Smlan
    FruW85 skrev 2019-05-17 09:23:12 följande:
    Ja, så här långt har vi inte kommit innan så det känns ju ändå väldigt bra om man tänker lite logiskt :) Här erbjuds två ul, ett runt v 14 och så rul, men vi ville göra kub vilket inte erbjuds så vi var tvungna att först boka ett tidigt ul för att se vilken vecka jag var i  och sedan boka kub utefter det. Väldigt skönt med två extra ul, men fy sjutton vad nervöst..hade ju bara misslyckade ul innan.. Vi gjorde kub i tisdags och så föll det sig så att det ul som ingår här blir nu på måndag. Min bm tyckte jag kunde få behålla det ändå iom att jag är så nervös, så jag får se den en gång till innan rul:) (och så hoppas jag att det inte hänt något sedan sist då...) Hade aldrig klarat av att gå ända till rul innan jag fick se den för första gången, som många får göra...

Ja, förstår hur du menar.. har inga barn själv och och den oron att bli helt utan barn är tuff.. Att faktiskt ha en liten familj måste vara en enorm tröst i det hela. Men samtidigt så är det ju lite orättvist att jämföra så, saknaden efter ett barn och smärtan efter missfall är ju inte kopplad till att man har ett barn innan så jag tycker att dom som resonerar så att "men du har ju redan ett barn, var glad för det" har lite fel.. Man får vara tacksam för det man har och samtidigt sörja det man går miste om <3
    Tack för din sista kommentar <3 Jag tänker ofta på att jag inte "borde" få vara ledsen över mina missfall för att jag redan har ett barn. Men jag känner verkligen inte att det går. Jag sörjer otroligt mycket!
  • Phie84

Fick inte bara se ett hjärta idag utan en hel kropp som sprattlade och levde om.

Nu har ja nästa koll om 2veckor då det e dax för KUB.

Ska försöka å inte tänka på de å bara njuta av å va trött å må illa ;D

Dalia94 skrev 2019-05-20 20:06:30 följande:

Är i vecka 18 nu och kan fortfarande inte hantera det :( är så rädd inför mitt RUL, att hjärtat inte ska slå längre..

• Nube

Efter missfallet i mars verkar vi har lyckats igen! Helt otroligt! Dock är jag bara på BIM -2 så det är tidigt, men ändå. Hoppas hoppas att allt går bra nu!!

Lycka till alla som är redan gravida och som försöker!
  • Dalia94
    Nube skrev 2019-05-29 07:46:46 följande:

Efter missfallet i mars verkar vi har lyckats igen! Helt otroligt! Dock är jag bara på BIM -2 så det är tidigt, men ändå. Hoppas hoppas att allt går bra nu!!

Men åh vilka glada nyheter och grattis :)
  • Ellendellen
    Nube skrev 2019-05-29 07:46:46 följande:

Grattis och lycka till!!
  • UndrandeSökare
    Jsv17 skrev 2019-05-13 18:45:14 följande:

Gick jättebra att ta sprutan det gjorde inte ont och jag har inte fått någon av de biverkningar de pratade om så det har varit helt problemfritt hittills. Lämnade första uppföljningsprovet i Fredags och nästa blir imorgon sedan ska läkaren ringa upp på eftermiddagen, står det still alternativt sjunker långsammare än de vill så kan det bli tal om ytterligare en spruta, ökar det fortfarande då blir det förmodligen operation men jag är ok med alla scenarion, känner mig väl omhändertagen där, de kommer lösa det på bästa sätt för mig. Jag har dock inte ont och inte heller blöder jag men det kunde dröja sa läkaren, kan ta ca 2v för hcg att sjunka undan så pass mycket.

Hur har det gått för dig? Har tänkt på dig.
  • Nube
    Dalia94 skrev 2019-05-29 10:14:10 följande:

Men åh vilka glada nyheter och grattis :)

Tack så mycket! :)
  • Nube
    Ellendellen skrev 2019-05-29 11:33:24 följande:

Grattis och lycka till!!

Tack snälla! :)
  • Dalia94

Nu har jag haft mitt RUL och fått veta att jag väntar en frisk liten flicka, min oro kan nu börja släppa mer och mer så jag lämnar tråden här och önskar er alla som kämpar ett stort lycka till <3

• bligravid123

Hur har det gått för alla?

Sjöv vänta jag in mensen o sen ägglossning.

Vill ha igång kroppen så vi kan börja försöka igen

Svar på tråden Vi som har ett eller flera MF/MA i bagaget och kämpar för ny graviditet