• Jsv17

Vi som har ett eller flera MF/MA i bagaget och kämpar för ny graviditet

Jag har precis fått mitt andra MA konstaterat, hade även ett tidigt missfall i November och det andra MAt var innan jag fick min son.

Jag tänker dock inte ge upp då vi verkligen längtar efter ett syskon, men skulle vara kul att få följas åt med andra som delar de upplevelserna då bebisverkstaden och ett ev. plus känns på ett helt annats sätt när man vet hur det kan bli....

Vi måste nu vänta 10 dagar på uppföljnings-ul men jag vet att det är kört då det bara var en hinnsäck och man kunde inte se fostret, och jag borde varit 8+2, och jag plussade på äl+10/11 så inte riktigt rimligt att det var senare heller....

Pojke 9-12-17
  • Svar på tråden Vi som har ett eller flera MF/MA i bagaget och kämpar för ny graviditet
  • Smlan
    bligravid123 skrev 2019-06-10 20:21:18 följande:

Hur har det gått för alla?

Sjöv vänta jag in mensen o sen ägglossning.

Vill ha igång kroppen så vi kan börja försöka igen

Jag fick missfall igen i maj och behövde hoppa över juni-försöket pga att jag hade rester kvar. Fick mens i förra veckan och inväntar nu ÄL som kommer bli runt midsommar. Är väldigt peppad på att försöka få till en marsbebis :)

Inväntar du mens efter missfall? Hade du också rester?
  • bligravid123
    Smlan skrev 2019-06-10 21:49:30 följande:

Jag fick missfall igen i maj och behövde hoppa över juni-försöket pga att jag hade rester kvar. Fick mens i förra veckan och inväntar nu ÄL som kommer bli runt midsommar. Är väldigt peppad på att försöka få till en marsbebis :)

Å tack för svaret. Hur långt gången var du när du fick missfall? Tänker att det kanske beror på sånt oxå....jag testade imorse och är negativt på grav test men positiv på äggläggningen ( har inte ägglossning utan vet att de kan visa positiv när de känner HCG)
  • bligravid123

Å tack för svaret. Hur långt gången var du när du fick missfall? Tänker att det kanske beror på sånt oxå....jag testade imorse och är negativt på grav test men positiv på äggläggningen ( har inte ägglossning utan vet att de kan visa positiv när de känner HCG)
  • bligravid123

• bligravid123

• UndrandeSökare
    bligravid123 skrev 2019-06-11 07:05:12 följande:

Ta ett blodprov och mät hcg föreslår jag. Blodprov är mycket säkrare än urinstickor. Får man inte hjälp med blodprov via sin vårdcentral eller gyn så kan man köpa blodprovsremisser och betala själv via Werlabs.se och Blodkollen.se Det har jag gjort många gånger. Se deras hemsidor för mer info. Under Provtagningsorter kan man se vad de 2 olika företagen har sina provtagningsställen. Kolla om det finns något i din närhet.
  • Smlan
    bligravid123 skrev 2019-06-11 07:05:12 följande:
    Mitt första missfall var MA och det fick jag i vecka 11. Jag fick cytotec men allt kom inte ut utan jag fick ta en ny omgång 3 veckor senare. Då fick jag plus på graviditetstesten länge, även efter andra omgången. Detta var i december och jag fick ägglossning igen i februari. Så det tog ett tag innan kroppen var tillbaka.

Nu i maj fick jag missfallet veckan efter plusset så det hann inte gå så långt. Om det inte var för att jag hade varit hos en gynekolog som kunde se resterna så hade jag kört på nästa ÄL som kom bara 2 veckor efter missfallet. Så det blev i praktiken som en sen mens, lite rikligare.

När fick du missfall?
  • bligravid123
    Smlan skrev 2019-06-11 09:54:58 följande:

Mitt första missfall var MA och det fick jag i vecka 11. Jag fick cytotec men allt kom inte ut utan jag fick ta en ny omgång 3 veckor senare. Då fick jag plus på graviditetstesten länge, även efter andra omgången. Detta var i december och jag fick ägglossning igen i februari. Så det tog ett tag innan kroppen var tillbaka.

Nu i maj fick jag missfallet veckan efter plusset så det hann inte gå så långt. Om det inte var för att jag hade varit hos en gynekolog som kunde se resterna så hade jag kört på nästa ÄL som kom bara 2 veckor efter missfallet. Så det blev i praktiken som en sen mens, lite rikligare.

När fick du missfall?

Ja egentligen var det inget missfall utan jag tvingades avbryta graviditeten PGA grava kromosomfel hos fostret var då i vecka 15 eller 16.
  • Smlan
    bligravid123 skrev 2019-06-11 09:59:41 följande:
    Ja egentligen var det inget missfall utan jag tvingades avbryta graviditeten PGA grava kromosomfel hos fostret var då i vecka 15 eller 16.
    Oj, jag beklagar verkligen! Vad fruktansvärt att behöva gå igenom något sådant.

När var detta i tiden? Jag tror att det kommer ta några veckor (månader?) innan din kropp får ur sig alla gravidhormoner. Men jag hoppas att du får återbesök för att se att allt är ute och får möjlighet att ta blodprov för att se att HCG sjunker som det ska.
  • bligravid123
    Smlan skrev 2019-06-11 10:23:46 följande:

Oj, jag beklagar verkligen! Vad fruktansvärt att behöva gå igenom något sådant.

När var detta i tiden? Jag tror att det kommer ta några veckor (månader?) innan din kropp får ur sig alla gravidhormoner. Men jag hoppas att du får återbesök för att se att allt är ute och får möjlighet att ta blodprov för att se att HCG sjunker som det ska.

20 maj skedde detta så det är tre veckor sedan. Jag har inte fått tid för återbesök eller liknande de har inte hört av sig. Är det någonting som man bokar själv/ vet du det?
Svar på tråden Vi som har ett eller flera MF/MA i bagaget och kämpar för ny graviditet