Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Blir Lööfs svek mot alliansen en bra regeringslösning?

Evert2 skrev 2019-01-23 21:34:14 följande:

Blir inte ett dugg förvånad

"Varje år mäter Transparency International den upplevda korruptionen i olika länder, på en skala från 0 till 100 där 100 är fritt från korruption.

180 länder finns med i den senaste mätningen, gjord under 2017. Bäst är Nya Zeeland, på 89 poäng. Sist ligger Somalia på 9 poäng.

Sverige ligger kanske bra till internationellt, med en sjätteplats och 84 poäng ? men vi har tappat 4 poäng sedan året innan".

Verkligen alarmerande hörru! Hahahahaha!

Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    plasmafysik skrev 2019-01-27 14:29:01 följande:
    Ett nyval vore det bästa som skulle kunna hända Sverige. Bort med MP och bort med L. Då tappar rödgrön röra 8%-enheter.
    Så du vill manipulera valresultatet genom att ha val när den förväntade utgången matchar dina preferenser. Är det inte du som brukar gasta om "odemokratiskt!?

Sedan får du nog öva lite på matten.
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2019-02-07 18:11:08 följande:

Men lägg ner, KD har ingenting med SD att göra, annat än i ditt huvud...

Jodå. KD hade inte överlevt utan stödröster från "kära systerparti" SD.
  • nihka
    K Markatta skrev 2019-02-07 14:55:26 följande:

Gick väl sådär med Björklunds "hålla ytterkantspartierna ute".

V och SD ökar, L på bottennivå.

Och idag meddelades ett nytt tungt avhopp inom L:

www.svt.se/nyheter/inrikes/mats-persson-l-lamnar-sin-post

Det gick väl klart bättre än så där. Det finns väl inga ytterkantspartier med något inflytande att tala om.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2019-02-07 20:17:44 följande:
    Hm, jag förstår att du gärna vill att det ska förhålla sig så.

Inte desto mindre är KD ett parti som gillas av många sverigedemokrater. KD var ett milt eller ljummet parti med tydlig kristen och humanistisk profil under Göran Hägglunds ledarskap men med Ebba Bush Thor marscherade den krista högern a la Livets Ord in och det har runnit in mycket grumligt vatten in under KD-värdegrunden sedan dess.
    Rätt så!

"Busch Thors förtroende hos SD-väljare har vuxit under en längre tid,
     säger Peter Santesson, analyschef på Demoskop"

https://www.expressen.se/nyheter/ebba-busch-thors-lyft-m-kd-och-sd-effekten/

Åkesson är övertygad om att Busch Thor 
    blir den som tar den första kontakten med honom.

https://www.expressen.se/nyheter/akesson-vart-stod-till-m-hade-inte-varit-gratis/
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2019-03-05 12:12:17 följande:
    Undrar vem som har noll koll egentligen...
    det verkar som om den navelluddsvurmande intelligentian på FL tror att (eller försöker inbilla resten av forumet) att Sverige kommer att införa abortlagar typ Argentinas om KD får något att säga till om i frågam.
    Jag tycker du är något lite för hård mot dig själv.
  • nihka
    KillBill skrev 2019-03-05 12:27:44 följande:
    Det är Jimmie Åkesson som har noll koll.
    Åkesson har helt säkert stenkoll liksom alla partiledare. Han bryr sig bara inte utan vill bara slå sig ihop med vem som helst. 2014 var det S, sedan Alliansen och sedan M och KD. Nu återstår MP och V, men ju längre tiden lider...
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2019-03-05 12:50:37 följande:
    Han också.
    Ja, alla har noll koll utom gullegullegullIsrael förstås. 
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2019-03-05 16:12:29 följande:
    Jag tycker du är något lite för hård mot dig själv.
    Vad yrar du om? Jag är inte politiker varken här eller i gullegullegullIsrael.

Samtliga svenska riksdagspartiledare har koll på de andra partierna. Åkesson included. Man kan sympatisera med vilket parti man vill, men att påstå att de inte har koll på varandra är bara löjligt.

Något mer du ville klaga på bara för sakens skull?
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2019-03-06 17:45:50 följande:
    "Ja, alla har noll koll utom gullegullegullIsrael förstås. "

står du högre än de "alla" du hänsvisar till? Du var förstås tvungen att demonstrera ditt Israelhat också?
    Vad jag syftade på är att du klagar på allt när det gäller svensk politik och inget när det gäller Israels politik. Jag står varken högt eller lågt utan är inte med där.

Det är FRED i Sverige. Just det. Smaka på ordet: FRED. I Israel har det ALDRIG varit annat än krig och oroligheter. Antingen har man permanent "otur" Drömmer eller så är man ansvarig på något sätt.

Ditt ensidiga vurmande för ena parten i Israel - Palestinakonflikten är ansvarslös och representerar ett synsätt som inte leder framåt.

Jag hatar inte Israel, men jag hatar att Israel och Palestina befinner sig i ett permanent krigstillstånd. Och skyller det på varandra.
Svar på tråden Blir Lööfs svek mot alliansen en bra regeringslösning?