LillaLuna skrev 2019-02-08 09:06:15 följande:
Ja, var ska jag ens börja? Jag är så jävla bitter att jag knappt kan umgås bland folk längre. Närmar mig 2 jävla år och idag började mensen klockrent, precis på dagen, precis som jävla vanligt. Ringde fertilitetskliniken jag går till och ifrågasatte varför jag ens går på Letrozole när jag så uppenbart får ÄL varenda jävla månad. Fick till svar att jag ska testa lite till, precis som jävla vanligt. Är så frustrerad och bitter och ARG hela tiden?! Allt påminner mig om att jag är en infertil jävla kossa; hela området jag bor i fullkomligt kryllar av barn, och likaså min omgivning. Min sambos bästa vän ska bli pappa i sommar helt utan planering - hoppsan haha ha ha - ska träffa dem imorgon för första gången och jag funderar seriöst på att fejka att jag är sjuk för jag pallar inte låtsas vara glad. Tror inte jag ens orkar försöka.
All eloge till oss som försöker förgäves varenda jävla månad. Fy fan.
Eh.... ber lite om ursäkt för min ordspya här, men men
Håller med! Närmar oss också 2 år förutom ett missfall på vägen i v8. Snacka om bitter man blev efter det. Ska tydligen både ta länge + gå åt helvete! Vi får iaf fortsätta utredningen men ska inte ens skriva hur många timmar vi måste åka bil för ett läkarsamtal och en spolning.
Var glad om ni bor i normala städer som har sjukvård!
Förstår det måste vara jävligt o se råkade graviditeter. Då känns det ju verkligen som att vissa inte är "värda" att få samma sak. Jag har undvikit jättemånga, det är ok! Blir svårare ju närmare man är men bekanta och yttre kretsen vänner är bara att stryka bort! Om jag har fått mens nyligt träffar jag definitivt inte nån med barn.
O känner igen att man känner sig som en steril looser både på jobb och i bostadsområde. Vill bara spy på folk som går runt med barnvagn medans jag knappt klarar en lunch hemma utan att gråta innan jag ska tillbaka till jobbet. Det här är lätt det värsta jag varit med om i livet (inräknat då att det är så utdraget över tid, det är ingen konkret sorg man kan hantera på riktigt)...
Nu tycker jag alla med 0 barn ska få gå före i graviditetskön, men verkar ju inte finnas en sån ????