Bf September 2019
Alla barn är så olika så svårt att säga nåt. Det sägs ju att innan de är 3-4 månader så kan man inte alls styra dom, men jag vet inte om det stämmer.
Min lilla tjej blir 3 månader nästa vecka. HOn har nog alltid varit "enkel" egentligen förutom dom veckorna då hon hade så ont i magen innan vi fick mjölkfri ersättning. Nu har hon varit bra i magen 2-3 v igen och då märker man att vi haft tur och hon är en "bra sovare".
Det ändras ju hela tiden egentligen men hon har alltid haft en långpass på fm. När hon hade ont i magen var jag tvungen att gå med vagnen men när magen blev bra har jag bara kunnat ställa ut vagnen på altanen.
Så senaste tiden har det sett ut ca såhär:
7-7:30 vaknar - lämnar storasyskonen på skolan
8 äter
9 lägger henne i vagnen ute, så somnar hon direkt av sig själv, sover sedan 3-5 timmar.
13 - beror på när hon vaknar men ca äter
14 - somnar om igen sover till kl. 16 oftast, sover nu i vagnen ute igen, men ibland om hon sover till 16 så får jag lägga över henne i bilstolen för att hämta barnen, hon fortsätter oftast sova till ca 16
17 - äter
18 - lägger henne för natten.
19- somnar i sin säng, får gå upp och sätta i nappen några ggr oftast. Sover till ca 21 då hon vaknar och äter. Somnar om
sover till 01-02, äter, somnar om, sover till 05, äter, somnar om och sover till 7-7.30...
Kan bero på lite vad vi gör. Är jag ute och typ handlar eller hos en kompis mm så blir det ju lite annorlunda men då brukar hon sova rätt bra i babyskyddet i bilen och så sätter jag över det på vagnchassit och hon fortsätter sova. Brukar lösa sig.