Jojjans skrev 2019-10-03 12:00:39 följande:
Vi köpte en begagnad stokke scoot och är helnöjda. Den är väldigt lätt och smidig i stan, och inte så dyr - köpte dessutom en begagnad. Sen har vi ärvt en robust gammal brio som vi använder om vi ska till landet eller gå i skogen - och troligtvis när det kommer snö.
Stokke har jag ingen koll på, det måste jag kika på :) Brio testade vi en variant av när äldsta var bebis för snart nio år sedan haha. Vill gärna kunna röra mig både i stan och i skogen men känns rätt omöjligt att hitta en vagn som är perfekt för båda haha. Men prioriterar nog att den ska vara lätt att fälla ihop och lyfta i och ur bilen. Promenerar varje dag men bor ändå så att jag alltid kan välja att gå på asfalt.
Tittar bara på begagnade vagnar, känns så slösigt (ur miljöperspektiv) att köpa helt ny då en vagn har en livslängd på typ 10 år men kanske används 1,5 år till ett barn. Vi planerar inte att skaffa fler barn så den kommer ju inte användas av fler barn i vår familj isf. Sedan vet jag ju med mig att jag gillar att prova olika också så kan bli flera byten haha.