Bf September 2019
Har skrivit ner att jag kände "buffar" v 20 med ettan. Men minns att det började med mer obskyra fiskrörelser, och då var det kanske 1 eller max 2 veckor tidigare. Sent, iaf!
Har skrivit ner att jag kände "buffar" v 20 med ettan. Men minns att det började med mer obskyra fiskrörelser, och då var det kanske 1 eller max 2 veckor tidigare. Sent, iaf!
När har alla RUL? Jag har den 15 April, är då I v 20+3. Känns inte det lite sent? Eller är det bara Jag som är otålig kanske..
Hej :) Hoppas ingen har något emot att jag hoppar in här. Är egentligen beräknad till slutet på augusti, men kan lika gärna bli i september. Men (hoppas ingen i augustitråden läser här) den gruppen händer det inte så mycket i, inte så många som är så aktiva som ni är :) Är inne och läser här ofta iallafall. Jag är nu i 18+4 och har precis gjort RUL där allt såg bra ut!
När tänker ni att ni ska börja handla?
Jag har inte handlat nåt och har inte ens tänkt tanken nu innan RUL! Vill se att allt är okej innan vi gör det och så är det bara jobbigt att ha allt hemma, MEN samtidigt blir det mkt pengar på en gång om man ska handla allt sedan.
Jag tänkte nog börja tänka på och titta på vagn efter RUL, kanske v 20 eller nåt sånt. Den brukar ju behöva beställas om man nu inte ska köpa begagnat. Är lite inne på begagnat, blir ändå så mkt pengar och man vill ju spara på miljön.
Hur tänker ni kring vagn? Vet ni vad ni ska ha?
Babyskydd funderar jag på om man ska hyra, man har ju inte det så länge...
Skötbord är också svårt, tror vi kommer ha vårt i rummet, inte i badrummet, så behöver lite hyllor och sånt tänker jag.
Jag läser att många av er är rädda för förlossningen och vill ha planerade snitt.
Jag är helt tvärt om, en av sakerna jag längtat mest efter med att få barn är att få uppleva en vaginal förlossning. Jag tycker att det låter så otroligt mäktigt och jag är såå peppad! Finns fler som känner som jag?
Jag känner som du längtar till förlossningen???????? Jag älskar de! Folk tycker alltid att jag är konstig! Och denna gång blir de mer spännande! Vi väljer att inte ta reda på kön denna gång! Så ja ser verkligen fram emot de
Jag hade en så vansinnigt utdragen förlossning sist (typ 20 h från igångsättning) så jag är inte så peppad. Men förhoppningsvis går denna liite snabbare.
Jag går tyvärr inte ens välja denna gång då jag är snittad 2 ggr tidigare, så för mig var det förutbestämt med ett snitt.
Jag snittades de första ggn pga förlossningsrädsla. Är inte helt säker på hur jag skulle göra valet nu, idag, 10 resp 12 år senare, om jag kunde välja men jag tror nog jag skulle välja snitt ändå.
Alltså, det är det värsta jag varit med om.
Ingen fara
Vad skönt att känna så, det är nog en styrka.