Tösen01 skrev 2019-03-16 08:23:30 följande:
Jag har valt Trygghansa! Ett självklart val då deras barnförsäkring är en av de bästa. Samt att hela familjen har Trygghansa. Den gäller från v. 16. Gällande fosterdiagnostik så är det så att alla försäkringar har undantag om avvikelser finns, tyvärr. Det skulle inte vara ekonomiskt försvarsbart annars anser dem. Skillnaden mellan v. 22-v.23 är inte av betydelse. Många regioner räddar inte barn förrän runt v. 23. Om det ör från v. 22 så kostar det ju inte föräldrarna något, vården är gratis. Det enda bortfallet är en veckas (om den kommer i v. 22) ersättningsbortfsll. Dock börjar den gälla i v. 23. Oavsett. Utomlands spelar ingen roll, när jag ringt runt och pratat med olika försäkringsbolag så täcker inte försäkringen tidig födsel i v. 23 utomlands. Vi pratar miljonbelopp. Sedan är de få länder som räddar så tidigt som vi gör. Därav bra att hålla sig i Sverige. Är det så te x med Trygghansa, att jag från v. 16 behöver vara inneliggande på sjukhus pga graviditetskomplikationer, så får jag ersättning för varje dag jag är på sjukhus. Från v. 23 även partnern om hen behöver vara "stöd" eller liknande,dock ej hela graviditeten. Min mamma tecknade tryggabarn till mig när jag föddes 1989, den bästa försäkringen då, vad den har varit bra! Fått ut säkert över 500 000 kr o ersättning pga mina sjukdomar och sjukhusvistelse, även min mamma när hln var tvungen att vara med. Snabba utbetalningar, inget krångel. Jag ringde bara och fråga om ersättning och de bad om tillåtelse att ta del av delar av min journal. Sedan 10 dagar senare fanns pengarna på mitt konto. Jag har även deras vuxenförsäkring, vilket ersätter mig fortfarande när jag är sjuk. Haha nu låtee jag som en säljare på Trygghansa, men jag vill gärna lyfta fram företag som är duktiga. Tyvärr finns det baksidor på alla företag, så alla har säkert inte min åsikt eller upplevelse. Dock är det så, ju mer man undersöker innan tecknad försäkring, desto mer undantag kan man få. Gäller både djur och människor.
Ok, så då spelar det ingen roll ifall man har försäkring innan tex KUB och Nipt eftersom försäkringarna har undantag för dom diagnosers man kan se där menar du?
Känner att vi måste läsa på mer helt enkelt...