Jojjans skrev 2019-05-27 16:26:52 följande:
Jag har haft en låååång lista på namn, främst flicknamn som jag tycker är så mycket lättare. Jag gillar lite tantiga eller ovanliga namn typ Maud, Ingeborg och Kerstin osv. Trots att jag uppenbarligen har lite udda smak så tycker jag och sambon lika om nästan alla namn, så det är ju iallafall skönt. Vi vill hitta något som verkligen känns unikt.
Men nu blev det en pojke och pojknamn känns sååå mycket svårare tycker jag!
Förra gången hade jag ett perfekt pojknamn på bebisen som sen dog i vecka 16 (vi fick bekräftat att det var en pojke, men jag var säker på det från början) men det namnet hör till honom och inget jag vill ta denna gång.
Vi hade tänkt Alfons till en pojke men får som sagt en tjej haha. Mina två tidigare graviditeter har jag tyckt att tjejnamn varit lättare men just Alfons fastnade vi båda för. Vi pratade även lite om Dante. Frank tycker jag är lite coolt på en kille också :) men skönt att ni ändå gillar samma namn även om det är svårt att välja ett.
Senaste namnet på tapeten här är nu Lisa. Det gillar alla i familjen men Min ena dotter heter Elise och jag tycker att det blir lite likt.