Bf September 2019
Idag går jag in i vecka 20 och har precis druckit min första kopp kaffe under graviditeten. Min kollega tog med en termos ut i solen och då blev jag sugen och tog en liten kopp :)
Idag går jag in i vecka 20 och har precis druckit min första kopp kaffe under graviditeten. Min kollega tog med en termos ut i solen och då blev jag sugen och tog en liten kopp :)
Var det gott? Jag har fortfarande inte kommit igång med kaffet, saknar känslan men har inget sug efter smaken. Var riktig kaffetorsk innan denna graviditet.
I dag har vi varit på RUL och fick egentligen veta det samma som när vi var på ultraljud på privatkliniken i vecka 13+2. Att det är en flicka och att allting ser bra och normalt ut. Jag är så lättad och tacksam. Är idag 18+4. Nästa vecka ska vi ha samtal med barnmorska via företagshälsovården och då starta processen att söka om svangerskapspenger (kommer inte ihåg vad den svenska motsvarigheten heter) för på grund av extremt tunga pasienter och även voldliga pasienter kan jag snart inte jobba längre.
Någon mer med humörsvängningar?
14.30: Du är så fin, älskling. Jag hoppas vi är tillsammans för alltid.
17.00: DU HAR KÖPT FEL KÖTTFÄÄÄRS
Tack <3
Va roligt med en flicka för er oxå. Vad var det som gjorde att du/ni tänkte pojke först? Min barnmorska sa flicka redan 13+2 men skönt att få det bekräftat innan jag hann köpa och sticka ännu mer i sockersöta färger :D
Ja graviditetspenning lät bekant så det är nog motsvarigheten hos er
Här är en till som hoppas på flicka, även om det känns lite fult att önska mer än ett friskt barn när andra kämpar. Känns både spännande och lite irriterande att inte veta könet såhär "sent", förra gången gjorde vi NIPT så då visste vi tidigare.
Jojjans skönt att att du fick lugnande besked!
Igår lyckades min man känna några små buffar utanpå magen! Jag har moderkakan i framvägg och har känt väldigt sparsamt med rörelser, men under ungefär 3 dagar nu har jag känt mycket tydligare och oftare och igår fick han äntligen känna också! :)
Vad härligt. Vilken vecka är du i nu?
Försöker själv buffa på min v16-mage men ingenting hittills. Hoppas det kommer närmsta månaden.
**triggervarning**
.
.
.
.
Idag hittades inga hjärtljud hos bm. Vi fick ett ultraljud som visade att fostret inte längre levde. Jag mår såklart hemskt och kommer gå ur gruppen. Jag önskar er andra stort lycka till.