Anonym (chockad!) skrev 2019-08-02 11:22:45 följande:
Jag gick upp 13 kg var med de andra två men denna gång inte alls lika mkt. 5 v kvar knappt nu så borde inte gå upp lika mkt denna gång ;) haha
Jag har varit mer noggrann denna gång. De förra ggn hade jag mer cravings som jag gav vika för och mådde inte lika bra mentalt då.
Nu var jag också mer tränad innan jag gick in i graviditeten och har tränat under graviditeten, vilket jag inte gjorde med dom andra.
rann inte av på mig sist så kanske därför jag varit mer noggrann nu för jag tyckte det var jobbigt att gå ner de där 13 kg sedan.
Jag har samlat endel vätska under graviditeterna så det är väl till stor del därför jag både gått upp mycket och att det sedan också runnit av utan att jag behövt göra så mycket. Man märker när man pratar med andra gravida hur otroligt olika det kan vara!
Jag har mått mer illa igen efter vecka 30. Har tänkt att det handlat om hormonpåslag igen, började även drömma mycket och konstigt igen i samma veva. Mår också mer illa när jag ligger eller sitter. När man sitter trycks ju allt upp när livmodern börjat bli stor så det kanske gör att man blir mer illamående också.
Är också trött men det hänger nog mycket ihop med min urusla sömn. Har sovit dåligt hela graviditeten men just nu är min sömn ett skämt. Har tidigare haft 1-1,5 timmes djupsömn de flesta nätter, tror man ska ha 2 timmar per dygn. Nu på senaste har jag haft ungefär 30 min. En natt denna vecka hade jag 14 min haha. Men det är bara ungefär 2,5 vecka kvar och jag har ändå mått så pass bra och haft så pass lång ledighet nu i slutet att jag absolut kan stå ut med detta även om det är roligare att vara pigg. Brukar ta en tupplur på dagen om det krisar, det hjälper jättemycket för min ork både mentalt och fysiskt. Igår sov jag 20 min på eftermiddagen och det räddade verkligen hela kvällen haha.
Anonym (chockad!) skrev 2019-08-03 15:02:52 följande:
Jag har börjat bli så otroligt illamående igen senaste veckorna... mest när jag sitter stilla eller ligger stilla.
Bm visste inte, hon sa att man oftast brukar bli det lite senare i graviditeten. Går in i v 35 i morgon...
Jag har lågt blodtryck men det har jag ju jämt haft och ännu mer i graviditeten. Jag vet att tryck på vena cava inte är bra men hon kunde inte säga att det skulle ge illamående och SITTER man borde det ju inte trycka på vena cava.
Nån annan som mår illa?
Jag har dessutom känt mig mkt tröttare bara senaste veckan. Trött mentalt tror jag. Säkert mycket att jag haft hela familjen hemma hela sommaren så jag är rätt trött, ska bli skönt att det blir måndag för då jobbar mannen och den yngsta är på fritids. Gillar inte känslan av att vara såhär trött både fysiskt och mentalt!
Någon som känner igen sig? Mår egentligen rätt bra. Inga direkta krämpor utom illamåendet och då foglossningar men de har blivit bättre sedan bebisen fixerade sig för flera veckor sedan.