Jojjans skrev 2019-04-07 23:21:03 följande:
Jag ringde in till gynakuten som absolut tyckte att jag fick komma in för att dubbelkolla att sammandragningarna inte tydde på något dåligt, så jag har nu suttit där i 5 timmar innan jag fick komma in på en undersökning. Hon gick igenom allt väldigt grundligt och tog prover osv, men kunde inte se någonting som kunde tyda på en infektion eller bakteriell vaginos eller så.. så nu ska jag försöka acceptera att jag helt enkelt har lite ont men att det inte äventyrar graviditeten, och bara försöka ta det lugnt så det inte blir värre rent smärtmässigt.
Hon sa också att hade hon inte känt till min historia hade hon aldrig tagit sig så lång tid att undersöka mig, eftersom allt så tydligt såg så bra ut. Och hon var inte alls orolig för att något skulle gå snett.
Vad skönt att få bli ordentligt undersökt. Det låter som att du fick ett bra bemötande också.
Jag har också haft en hård känsla över livmodern, men jag känner det inte "i kroppen", utan endast om jag faktiskt trycker med handen. Det är längre tid än bara nån minut dock, och inget som provoceras av rörelse. Jag ska till BM idag för planerad koll av hjärtljud (hon kände väl från början att här är en orolig själ hehe) så jag får fråga då.