Jojjans skrev 2019-03-23 11:45:41 följande:
Trots att jag fick så bra resultat på mitt KUB så börjar jag haka upp mig på att hon inte nämnde att hon såg något näsben. Även om jag själv hör att det låter som en orimlig oro så har jag svårt att släppa det. Är det nån som vet hur ett näsben ska se ut? Kan man se det på min ul-bild från igår? Visst borde hon ha sagt något om hon inte såg det?
Jag grämer mig också så myclet lver att bli flyttad 3 dagar. Eftersom jag vet att min ägglossning inte kan ha kommit senare (kollade med både ägglossningstest och basaltemperatur) så innebär det ju att fostret är lite litet. Vad kan det innebära? Försöker lugna mig med att 3 dagar är en väldigt liten skillnad, men har ändå svårt att ett släppa det när vården helt misstror attman skulle kunna veta själv när man haft ägglossning.
Vi blir alla oroliga för massa saker hela tiden. Jag tycker du ska gå på din fina låga risk. Med dottern kommenterades aldrig näsbenet öht och tror inte det är standard att göra det heller.
Daterades du på fostrets längd eller huvudmått? Till mig sa bm att fosterlängden är ett osäkert mått eftersom fostret kan sträcka på sig eller kura ihop sig olika mycket. Därför ska man mäta huvudet, men vi kunde inte ens få någon datering på KUB eftersom huvudet var 1 mm för litet, och då är dateringen för osäker. Så jag tror även det är ett ganska trubbigt mätinstrument.