• Doftljuset

Vi som längtar efter en liten 2019 bebis

Hej alla,

Jag är helt ny här på familjeliv så om jag skriver i  fel tråd,så hoppas jag ni kan ha överseende med det.

Jag och min sambo försöker skaffa vårat första barn :) Är inne på 3 försöker nu

Ska ha BIM i slutet och hade positivt Äl - test i tisdags ( 11/12). Vi har gosat hela veckan så hoppas verkligen det tar sig denna gång.  Vore så himla kul!

Trots längtan så är jag osäker på detta test om det verkligen va positivt. För detta var enda jag fick som visade någorlunda positivt och sen sjönk det dagen efter för sen bli obefintligt, medans dagarna innan så syntes båda strecken lite mer. Samt att tempen höjdes efter ev ägglossningsdag.

Vad tror ni? Kul utbytta lite och peppa varandra här.
    För vi har inte gått ut med att vi försöker. Just för minimera utomstående stress. Kan man dela med varandra här lite istället.

Vi som försöker få barn
  • Svar på tråden Vi som längtar efter en liten 2019 bebis
  • oshark
    jamåduleva skrev 2019-03-08 16:00:36 följande:

Tänkt på dig! Men vad skönt att du känner dig lugnad nu, hoppas verkligen det blir nåt för er snart.

Försvinner de där folliklarna efter en tid och blir färre, eller behövs det en blödning? Är det sexförbud för att det finns en risk för att alldeles för många ägg blir befruktade?

Det finns en liten risk med ägglossningsstimulerande medel att flera ägg mognar. Går man på vul och ser att man har mer än två ägg som är stora finns risken att flera släpper. Jag läste om någon här på FL som hade 8 nästan mogna ägg! Hon fick sexförbud då risken för flerbörd vad väldigt stor.
  • oshark
    jamåduleva skrev 2019-03-08 16:00:36 följande:

Tänkt på dig! Men vad skönt att du känner dig lugnad nu, hoppas verkligen det blir nåt för er snart.

Försvinner de där folliklarna efter en tid och blir färre, eller behövs det en blödning? Är det sexförbud för att det finns en risk för att alldeles för många ägg blir befruktade?

Det finns en liten risk med ägglossningsstimulerande medel att flera ägg mognar. Går man på vul och ser att man har mer än två ägg som är stora finns risken att flera släpper. Jag läste om någon här på FL som hade 8 nästan mogna ägg! Hon fick sexförbud då risken för flerbörd vad väldigt stor.
  • Anonym (Mys 4/1)
    jamåduleva skrev 2019-03-06 20:58:54 följande:

Hej, hur mår du idag? :)

Jag mår bra. Trött som aldrig förr och nyss högg det som sjutton i livmodern äggstocken så fick dra ihop mig i sängen. Bim i morgon.
  • Anonym (Mys 4/1)
    jamåduleva skrev 2019-03-06 21:00:05 följande:

Hörrni, jag tror att jag precis plussade!

Grattis! Hur ser det ut idag då? Kram!
  • jamåduleva
    Anonym (Mys 4/1) skrev 2019-03-08 18:38:31 följande:

Grattis! Hur ser det ut idag då? Kram!

Tack så mycket! Har inte passerat bim än, 12/3, så är nervös att det ska hända nåt tills dess. Plussade redan på bim-6, äl+9

Det har blivit lite starkare idag och igår fick jag positivt på digitalt, hoppa verkligen det fortsätter stegra nu!

• Anonym (Mys 4/1)

Är så glad för din skull :) grattis! Har bim idag. Men inget som känns än.

• Anonym (Bebisdrömmar)
    jamåduleva skrev 2019-03-06 21:00:05 följande:

Hörrni, jag tror att jag precis plussade!

Men åh så roligt!!! Grattis jamåduleva! :))

Orkar inte skriva två inlägg så det jag skriver nedan är riktat till er alla :)

Längtan har växt sig ännu starkare här nu. Känns som man försökt jättelänge då man vid varje gång efter sex tänker att hoppas hoppas att de lever kvar där inne till äl eller att vi prickar äl eller att det ska ta sig dagen efter! Så blir ett himla sexande här men det är bara trevligt! ;) Min mens var jättekonstig denna månad. Först kom fen 5 dagar för tidigt och höll på fram till igår även om det de sista två dagarna bara var lite rosa men det fortsatte ju att komma. De första 4 dagarna blödde jag rikligt. Idag får vi väl se, kommer det idag med så är det dag 7. Tankarna går ju lite mot ?tänk om det var/är ett missfall och inte riktig mens?? Men har vare sig testat med gravtest då jag inte har någon lust att slösa pengar på dyra test i onödan när det inte finns uppenbara symptom på att jag skulle vara gravid och det har inte kommit några klumpar eller något så det talar ju emot. Har dock aldrig fått missfall vad jag vet så vet inte hur de riktigt ter sig? Någon som har erfarenhet och vill dela med sig? Hur tänker ni andra med detta med att testa sig och inte testa sig förrän man har uppenbara symtom? Uppenbara symtom för mig är försenad mens med närmare en vecka och graviditetssymtom men såna kan ju dröja längre än en vecka. Molvärk tex skulle ju kunna vara mensvärk med. Jag drar mig mest för det för att inte behöva bli besviken. Gjort några test de senaste månaderna när jag tyckt mig ha en massa symtom men de har ju alltid visat neg och sen har ju mensen dykt upp strax därpå. Tar det sig denna månad blir det en dec bebis :) vad tänker ni om att få barn i dec månad? Fortsätter ni kämpa för ett pluss eller blir det uppehåll denna månad? Många verkar ju vara rätt anti vad jag förstått det som. Jag känner tvärtom att det vore mysigt och att ett barn är välkommet vilken månad som helst.
  • fannylinnea
    Anonym (Bebisdrömmar) skrev 2019-03-09 08:48:09 följande:
    Men åh så roligt!!! Grattis jamåduleva! :))

Orkar inte skriva två inlägg så det jag skriver nedan är riktat till er alla :)

Längtan har växt sig ännu starkare här nu. Känns som man försökt jättelänge då man vid varje gång efter sex tänker att hoppas hoppas att de lever kvar där inne till äl eller att vi prickar äl eller att det ska ta sig dagen efter! Så blir ett himla sexande här men det är bara trevligt! ;) Min mens var jättekonstig denna månad. Först kom fen 5 dagar för tidigt och höll på fram till igår även om det de sista två dagarna bara var lite rosa men det fortsatte ju att komma. De första 4 dagarna blödde jag rikligt. Idag får vi väl se, kommer det idag med så är det dag 7. Tankarna går ju lite mot ?tänk om det var/är ett missfall och inte riktig mens?? Men har vare sig testat med gravtest då jag inte har någon lust att slösa pengar på dyra test i onödan när det inte finns uppenbara symptom på att jag skulle vara gravid och det har inte kommit några klumpar eller något så det talar ju emot. Har dock aldrig fått missfall vad jag vet så vet inte hur de riktigt ter sig? Någon som har erfarenhet och vill dela med sig? Hur tänker ni andra med detta med att testa sig och inte testa sig förrän man har uppenbara symtom? Uppenbara symtom för mig är försenad mens med närmare en vecka och graviditetssymtom men såna kan ju dröja längre än en vecka. Molvärk tex skulle ju kunna vara mensvärk med. Jag drar mig mest för det för att inte behöva bli besviken. Gjort några test de senaste månaderna när jag tyckt mig ha en massa symtom men de har ju alltid visat neg och sen har ju mensen dykt upp strax därpå. Tar det sig denna månad blir det en dec bebis :) vad tänker ni om att få barn i dec månad? Fortsätter ni kämpa för ett pluss eller blir det uppehåll denna månad? Många verkar ju vara rätt anti vad jag förstått det som. Jag känner tvärtom att det vore mysigt och att ett barn är välkommet vilken månad som helst.
    Hej!
    Jag hade ett missfall för några år sedan. Jag plussade men några dagar senare började jag att blöda och det var lite klumpar i blodet, inget jag brukar ha annars. Efter det var det negativa gravtest.

Vi har nu försökt i typ ett år men ingenting har hänt. Man blir så jävla besviken varje gång mensen kommer. Det känns som att man ständigt pendlar mellan hopp och förtvivlan.

Jag är lite tudelad när det kommer till att testa innan man har uppenbara symtom på graviditet. Självklart ska man ju göra det som känns bäst för en själv. Vill man börja testa flera dagar innan för man blir lugn av det, ja då ska man ju göra det. Jag brukar i alla fall vänta med att testa tills bim. Men oftast brukar jag säga att jag testar om mensen är mer än tre dagar sen.

Och det här med decemberbebis. Jag känner precis som du att ett barn är välkommet vilken månad som helst. Jag har förstått nu det här året att man inte alltid kan planera en graviditet. Jag hoppas verkligen att det tar sig för både mig och dig den här gången :)
  • Doftljuset
    jamåduleva skrev 2019-03-08 15:55:47 följande:
    Ja, det är ju alltid lite läskigt innan. Men nu kommer ni få hjälp, kanske behövs det bara en liten hjälp på traven? Och kanske äntligen få släppa oron att nåt är fel. Håller tummarna för er och tänker på dig!

Jag blir så glad för din/er skull <3 Hur ser testerna ut nu? Vad spännande! Vill ju gärna ha kvar dig som push kompis, sån energi o go. 

Jag hoppas verkligen det kommer nåt gott ur mötet, och framför allt höra om hur vidare steg skulle vara. Kanske kroppen också slappnar av och vill samarbeta om vi får lite hjälp på traven :) Tack för din omtanke!!

• Doftljuset
    oshark skrev 2019-03-07 15:16:32 följande:

Jag var hos gyn i tisdags och hon konstaterade att jag inte haft ÄL och att det inte är på gång alls. Hon sa "du har inte PCO/S men" (känns som jag alltid får den) och att jag är multifollikulär just nu. Hon kunde räkna 15 små outvecklade folliklar.

Eftersom jag var på CD52 och nada var på g skrev hon ut både Primolut för att skapa en bortfallsblödning och Letrozol om jag vill använda det för att stimulera ägglossning. Har börjat med Primoluten igår men ska prata med min man om hur vi ska göra med Letrozolen. Jag har ju trots allt haft ÄL själv fem gånger sen augusti och risken med Letrozol när man är multifollikulär är att för många ägg mognar och att man då får sexförbud.

Känner mig lite lugnad av att jag har en back-up plan och så men känns ju tråkigt att kroppen bara blivit värre och värre.

Tänkt på dig, hur allt har gått.

Jag kände att jag fick googla och läsa på lite nu. Fick läsa massa nya ord/begrepp här i din text som jag var tvungen kolla upp. Man lär sig nånting nytt varje dag! 

Skönt för dig att du känner dig lugnare, och har lite val möjligheter att röra er med. Förstår att ni inte är helt säkra, 5 ägglossningar är ändå 5 ägglossningar med tanke på att man inte får ens varje månad. Vi finns här stöttar, pushar och tröstar när det tar emot eller går framåt!

Svar på tråden Vi som längtar efter en liten 2019 bebis