Anonym (Bebisdrömmar) skrev 2019-03-09 08:48:09 följande:
Men åh så roligt!!! Grattis jamåduleva! :))
Orkar inte skriva två inlägg så det jag skriver nedan är riktat till er alla :)
Längtan har växt sig ännu starkare här nu. Känns som man försökt jättelänge då man vid varje gång efter sex tänker att hoppas hoppas att de lever kvar där inne till äl eller att vi prickar äl eller att det ska ta sig dagen efter! Så blir ett himla sexande här men det är bara trevligt! ;) Min mens var jättekonstig denna månad. Först kom fen 5 dagar för tidigt och höll på fram till igår även om det de sista två dagarna bara var lite rosa men det fortsatte ju att komma. De första 4 dagarna blödde jag rikligt. Idag får vi väl se, kommer det idag med så är det dag 7. Tankarna går ju lite mot ?tänk om det var/är ett missfall och inte riktig mens?? Men har vare sig testat med gravtest då jag inte har någon lust att slösa pengar på dyra test i onödan när det inte finns uppenbara symptom på att jag skulle vara gravid och det har inte kommit några klumpar eller något så det talar ju emot. Har dock aldrig fått missfall vad jag vet så vet inte hur de riktigt ter sig? Någon som har erfarenhet och vill dela med sig? Hur tänker ni andra med detta med att testa sig och inte testa sig förrän man har uppenbara symtom? Uppenbara symtom för mig är försenad mens med närmare en vecka och graviditetssymtom men såna kan ju dröja längre än en vecka. Molvärk tex skulle ju kunna vara mensvärk med. Jag drar mig mest för det för att inte behöva bli besviken. Gjort några test de senaste månaderna när jag tyckt mig ha en massa symtom men de har ju alltid visat neg och sen har ju mensen dykt upp strax därpå. Tar det sig denna månad blir det en dec bebis :) vad tänker ni om att få barn i dec månad? Fortsätter ni kämpa för ett pluss eller blir det uppehåll denna månad? Många verkar ju vara rätt anti vad jag förstått det som. Jag känner tvärtom att det vore mysigt och att ett barn är välkommet vilken månad som helst.
Hej!
Jag hade ett missfall för några år sedan. Jag plussade men några dagar senare började jag att blöda och det var lite klumpar i blodet, inget jag brukar ha annars. Efter det var det negativa gravtest.
Vi har nu försökt i typ ett år men ingenting har hänt. Man blir så jävla besviken varje gång mensen kommer. Det känns som att man ständigt pendlar mellan hopp och förtvivlan.
Jag är lite tudelad när det kommer till att testa innan man har uppenbara symtom på graviditet. Självklart ska man ju göra det som känns bäst för en själv. Vill man börja testa flera dagar innan för man blir lugn av det, ja då ska man ju göra det. Jag brukar i alla fall vänta med att testa tills bim. Men oftast brukar jag säga att jag testar om mensen är mer än tre dagar sen.
Och det här med decemberbebis. Jag känner precis som du att ett barn är välkommet vilken månad som helst. Jag har förstått nu det här året att man inte alltid kan planera en graviditet. Jag hoppas verkligen att det tar sig för både mig och dig den här gången :)