Vi som längtar efter en liten 2019 bebis
Jag dricker väldigt sällan alkohol, så oftast är det inte ett problem. Men har du druckit alkohol kvällen innan bör du också markera tempen som avvikande.
Ska läsa på lite, ska kika in den där tråden också! Bra att du sa det där med var i munnen man ska tempa, trodde man gjorde det under tungan.
Dricker inte heller alkohol, max 2 gånger per år,om ens det, så det blir inget problem där för mig heller. Det här ska bli spännande, känns som man har lite mer att tänka på när man tempar än att bara gå och vänta på bim.
Behöver man härja med ägglossningstest och skit när man tempar? Eller räcker det med temp, eller är det bra att köra äl-test i början för att hjälpa appen på traven?
Såg en bild på hur jag ska ha tempen i munnen, läst lite nu. Beställer hem äl-tester, vet inte om jag har en regelbunden cykel, har haft en exakt cykel på p-piller nu i år, men det säger väl inget som sagt.
När tempen stiger efter äl, sjunker den den dagen mensen kommer? Och är man gravid sjunker den inte på bim?
Nu minns jag iaf varför jag började med p-piller, jävlar vilken mensvärk jag har, haha.
Hej på er alla !!
Måste bara flika in då jag känner mig lite stressad o har klump i magen :( jag får konstant frågan ? när ska ni skaffa barn? eller ? vad väntar ni på? jag är såååååå trött på frågan de stressar mig på riktigt jag orkar inte !! Har ni några tips på vad man kan svara så d håller tyst!? Vi är igång med bebisverkstaden men d går lite trögt men vi kämpar på men tycker d är jobbigt när alla frågar!
Har liksom sagt att d blir när d blir och de kommer du märka när vi skaffar barn men har ni några tips eller vad känner ni blir inte ni stressade av frågan !?
Hjälp :(
Idag bekräftade NC ägglossning! Vad glad jag blev, hoppas jag kunnat mäta så det är någorlunda korrekt att jag kan lite på det. Men iom detta så har vi missat äl brutalt den här månaden, den flyttades fram flera dagar. Men jag är glad ändå att den är bekräftad :D fast vi hade ändå sex två dagar innan och en dag efter, så det är ändå en chans. <3
Är nu på äl+7 istället
Tror inte att jag har nån mellanblödning utan det är mens. Tempen gick ner igår när den kom och har gått ner ännu mer idag. Känns ändå okej, kroppen verkar ha kommit igång efter p-pillren, väldigt tacksam för det. Den här cykeln ska jag ligga mycket mer, meheheh.
Hmm, bara tre dagars mens. Blev lite rosa bara på pappret nu, räknas det som spottings i apparna? Eller lägger man in det som mens, kan man väl inte? Har inte en tillstymmelse till rosa ens på trosskydden sen i natt.
Nu är det full fart framåt ägglossning, nu jävlar ska det ta sig! Grr, ska skrämma kroppen till en graviditet. Skämt åsido, men lite grann kan jag morra.
Alltså jag vill verkligen rekommendera alla som tror det kan funka med deras livsstil att tempa! För mig har det verkligen varit skönt. Jag vet exakt när jag haft ÄL och kan se om tempen börjar dippa innan BIM. Är ÄL någon dag sen vet jag även det och behöver inte gå runt och tro att jag är på BIM+3 när det kanske i själva verket är BIM-1.
Ni som tempar, vad har ni för termometer?
Den jag har i badrumsskåpet låter så himla högt att det är omöjligt för mig att använda den när jag vaknar eftersom jag väcker min bättre hälft på köpet.
Funkade i två månader för mig innan min 4åring hittade den och nu är den helt borta! Letat överallt och han har ju inte aaaaning om vart han gömt den.. haha.. men såg ett mönster och tyckte det var sjukt smidigt! Så jag ska köpa en ny och försöka hitta på något lås eller nåt till byrån brevid sängen!