Anonym (E) skrev 2019-01-16 18:38:54 följande:
Förhoppningsvis kanske det bara är en sån ?enkel? sak som vitaminbrist som varit anledningen till att det inte gått. Sen tar det ju tyvärr ett par månader innan nivåerna stabiliserat sig. Vad bristerna beror på kan ju vara olika, men ofta är det ju kosten som är boven i dramat. Men tex b-vitaminbrist kan man få av att tarmen inte klarar att ta upp näringen som den ska (ta inte detta som ren fakta nu, jag är absolut ingen läkare men man har ju hobbydoktorerat på nätet).
Har själv haft en massa brister genom åren som äntligen hamnat på en godtagbar nivå, bla b-12 brist, folat och d-vitamin osv. Men nu har mina levervärden blivit för höga?! Jag har inte rört alkohol på seriöst ett år, men det är väl av nån annan anledning de har höjts, blir så trött på dessa värden.
Men det är ju skitbra att dina värden har upptäckts och att du nu får i det det som saknas, förhoppningsvis är det andledningen till att det inte tar sig och nu är det kanske bara en tidsfråga innan det händer! <3
Hej och tack för ditt svar <3
Jag har faktiskt fått rådet att kolla upp om jag har en läckande tarm. De misstänker att det är därför (plus ett stressat inre) mina nivåer ligger så lågt. Så du är ju verkligen inte ute och cyklar där ;)
Men, gud vad konstigt att levervärdena blivit så höga? Vad gör man åt det då?
Det är så sjukt hur alla ämnen i kroppen hjälper och påverkar varandra, intressant dock. Men man vill ju såklart bara att allt ska funka!! Skönt att de andra värdena har börjat ordna upp sig för dig :)
Det skulle vara så underbart med ett plus och sen en bebis.. Längtar verkligen så enormt efter det livet. Hoppas på ett STORT FETT PLUS för oss alla som kämpar och längtar <3