Doftljuset skrev 2019-01-12 16:29:56 följande:
Man få köra på det som känns bäst! Man kan ju också bli stressad av alla tester och appar. Jag försöker se allt som en rolig sak, istället för ett måste och tvång. Fast det är ju som allt annat liksom, får man ingen utdelning eller resultat så tröttnar man lite. Går inte förneka att
Jag har fertila dagarna här nu i dagarna och ÄL. Äl- testen har blivit lite starkare, men ändå inte riktigt på ett positivt utslag så vi får se lite. Vi har kört varannan dag nu men tänker ta varje dag under fertila dagarna. Hört att sperman kan bli lite inte 110 om man kör varje dag, inge riktigt raket las liksom men vet inte vad man ska tro... Kör ni varje dag?
Ja jag tror att det är det bästa man kan göra - göra det som känns bäst och sen bara försöka att lugna ner sig. Man tar sina vitaminer, man håller lite koll på ÄL och ser till att ha sex under de dagarna. Försöka go with the flow. Det funkar vissa dagar för mig, andra inte.
Jag har hört olika om det här med hur ofta man ska ha sex. Precis som med allt annat. Vi har i alla fall sex varje dag. Vissa dagar kan vi ha sex två gånger. Vi pratade om detta igår, jag och mannen. Det kändes så bra för ingen av oss upplever att det känns som "robotsex" eller påtvingat, trots den enorma bebislängtan vi går runt och bär på.
Läste ditt inlägg om 6e kompisparet som berättar att de ska ha barn - jag känner med dig! Herregud, vad jag har känt mig som en dålig kompis den senaste tiden.
Jag kan typ inte glädjas med andra längre. Eller såklart jag blir glad, men jag får alltid en klump i magen och tårar i ögonen. Jag har en kompis som jag vet försökt länge och henne blev jag verkligen genuint glad för. Men sen dom andra som blev gravid på första försöket efter att ha slutat med p-piller (som dom ätit i 10 år)? När det känns som att dom inte bara sprudlar av glädje utan mer "hoppsan jag råkade bli med barn, jahapp." Då sticker det verkligen i ögonen på mig som försöker månad efter månad.
En (knappt)bekant kom in på mitt jobb här om dagen, hon berättade att dom ska ha barn till sommaren. Jag stod där och gratulerade med ett fejkat jäkla smile. Sen säger hon "asså det känns som att alla andra är mycket gladare än vad vi är" och då ville jag bara sjunka genom jorden.
Nä, nåt jag verkligen lärt mig under dessa månader är att visa ödmjukhet och aldrig ta något för givet. Och att man kan planera mycket men verkligen inte en graviditet.
Tar du några speciella kosttillskott?