Mitt X vägrar dela på extra kostnader. Suck.
Min 14 åriga dotter har valt att bo hos mig efter min separation och det är ok. Det har varit stridigheter med mamman om underhållet. Hon vägrade bet. UH så jag fick lov att gå till FK som sade i ett brev rakt ut att mamman SKA betala 1500kr i UH per månad. Sedan dess vägrar mamman att tala med mig. Hon tycker jag är girig.
Nu till saken; Dottern vill sitta inne mestadels. Det gör att hon blir lite begränsad i erfarenheter och sånt. Jag (och mamma) vill att hon söker sig utåt lite mer. Vi har försökt med olika medel mer eller mindre lyckat.
Nu har dottern självmant satt ut annons om att hjälpa till i ett stall. Dottern fick svar på annonsen och jag har kört henne dit ett antal gånger. Jag har tänkt tanken att hon borde skaffa moppe då stallet är 5 km bort. Jag frågade därför mamman om hon kunde stå för halva kostnaden för körkortet till moppen men hon bad mig dra åt helvete! Kort sagt, hon anser sig ha betalat sig fri från mer kostnader runt dottern (det har hon sagt rakt ut). Det tråkiga är att dottern vet också av att hon har den åsikten.
Dottern är i stallet på helgerna. Mamman jobbar ofta helger och är hon ledig en helg så åker hon direkt till sin nya pojkvän 8 mil bort. Dit åker hon ganska ofta på veckorna också. Så det blir jag som får stå för all körning.
Vad kan jag göra? Inte så mycket va? Jag har ju ganska stora kostnader runt detta och önskade att vi föräldrar kunde dela på dessa extra utgifter. Är man två om dem blir det inte lika kännbart.
Dottern äter hos mamman en gång i veckan typ. That's it.